Автор Тема: Що доброго для дітей у рекламі?  (Прочитано 11022 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Offline Альонка???Автор темы

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 2320
  • Поблагодарили: 78 раз
  • Репутація: +158/-0
  • Консультант-психолог
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Альона
Що доброго для дітей у рекламі?
« : 24 Грудень 2009, 21:31:04 »
Що доброго для дітей у рекламі

Кілька років тому в Японії і Сполучених Штатах Америки показали мультиплікаційний фільм, у якому був кадр, після перегляду якого близько 150 японських дітей зазнали нападів судом, і цей мультфільм заборонили показувати.
До нас він не дійшов через брак коштів. Проте на вітчизняному телебаченні вистачає інших стимуляторів, які, на думку фахівців, здатні не лише впливати на психіку дитини, а й викликати серйозні психічні розлади. Відомо, що малюки дуже сильно реагують на яскраві предмети й малюнки. І не дивно, що ввімкнутий телевізор приковує їхню увагу: кадр миготить за кадром, і дитині набагато цікавіше дивитися туди, ніж на той-таки малюнок, що висить над ліжечком.
Проблема лише в тому, що наше телебачення часто-густо засмічене настирливою й не завжди корисною для підростаючого покоління рекламою. З другого боку, саме вона, за спостереженнями багатьох мам, найбільше приваблює карапузів. З ними коїться щось неймовірне: вони забувають про все на світі й, здається, здатні розпізнавати рекламу на нюх, навіть при вимкнутому звукові. Добре це чи зле? Як може вплинути телебачення, зокрема реклама, на маленьких дітей, котрим немає ще й трьох років? І чому вона їх так приваблює?
Тут треба говорити не лише про рекламу, а про все, що ми бачимо на екрані. Далеко не кожна реклама корисна. Є хороша, добра: приміром, «Neskafe», де тато з сином сидять на мосту й ловлять рибу, або реклама бритви, де тато голиться, а потім цілує свою маленьку доньку. Такі кадри дають хороший емоційний заряд. Але є безліч інших, які взагалі не рекомендується дивитися дітям. У маленьких дітей до трьох років багато структур мозку ще не розвинені, й миготіння рекламних кадрів може вплинути як позитивно, так і негативно. Зокрема сприяти дисоціації. Медичне поняття «дисоціація» містить у собі три компоненти: порушення сприйняття самого себе й реальності, порушення пам’яті й абсорбцію уваги, коли увага спрямована на конкретний предмет, а решта навколо не помічається. Це негативний вплив абсорбції уваги.
З другого боку, дисоціація — захист від психічних розладів, вона дозволяє позбутися неприємних переживань. Маленькій дитині дуже легко завдати психотравми: матуся шльопнула по попі — це вже жорстокість для маляти, у російському віршику «оторвали мишке лапу» — ціла трагедія. Крім того, нарівні зі словесним і фізичним покаранням, не меншою травмою для дитини є зневага чи байдужість батьків, коли вони намагаються виконувати свої обов’язки, але водночас дають зрозуміти, що маля не зовсім вчасно з’явилося. Втім, у цьому віці діти інакше й не можуть реагувати. Будь-які психологічні захисти, зокрема й дисоціація, в певному віці корисні. У 2—3 роки вони корисні тим, що дитина забуває неприємні переживання, які є в неї в цьому віці.
Взагалі, у дітей дуже багато захисних механізмів, які допомагають їм давати раду негативним впливам. Найважчий з пов’язаних із цим розладів — саме дисоціативний. До того ж занадто глибокий захист, що виявляється в дорослої людини, — це вже хворобливий розлад, його наслідком інколи може стати шизофренія.
Здатність до дисоціації, розщеплення — це здатність переживати складні моменти.
Звертаючи увагу на рекламні ролики, малюк розвиває в собі здатність до дисоціації. У цьому віці це абсолютно нормально й навіть добре.
Справді, коли говорять про негативний вплив реклами — це, швидше, спосіб спрямувати ненависть людей на багатих, на тих, у кого є гроші робити й давати цю рекламу. Знаходиться безліч причин: реклама — це зле, вона негативно впливає на дітей, які через це стають дратівливими, нервовими, вередливими тощо. Але мало хто говорить про те, що в нашому суспільстві, не почуваючи себе захищеними, люди часто зриваються на дітях, оскільки це — найменш захищена верства суспільства. Реклама трактується як щось небезпечне й лихе, однак насправді значно більше небезпеки — у самих стосунках.
 До речі, хтось і проблеми тут не бачить. А хтось переконаний, що корисної реклами не буває. Проте найчастіше телевізор відіграє роль няньки для маляти, а вже що ця нянька показує — вибираємо, на жаль, не ми.
Проте не викликає жодних сумнівів те, що маленькі діти особливо чутливо вбирають інформацію і побачене по телевізору впливає на формування їхніх поглядів на світ і на себе самих.

Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Татусь

  • Новенька Мамка
  • **
  • Повідомлень: 29
  • Репутація: +2/-0
  • Щасливий тато
    • Награды
Психологічна просвіта.
« Reply #1 : 24 Грудень 2009, 21:53:34 »
Альонка, класні статті! z4
От про рекламу я неодноразово чув, що користі мало, але ж як тоді дитину обмежити від перегляду? Повністю не будеш обмежувати, бо потім дорветься дитина, а телевізор не будеш кожного разу переключати, як буде іти реклама, тут ясно що краще дитині спеціалізовані програми або відео корисне включати, чим телек. Але і ніхто не застрахований що дитина може дивитись час від часу рекламу. Доречі, так можна взяти мультики іноземні, скільки там того. Згадаємо того самого "Шрека" де є момент, коли та красуня вбила пташку, а з яєць зробила яєшню... і таких прикладів море. Навіть взяти "Ну, погоди" - вовк курить. Ніби всі ми розуміємо, що вовк негативний герой, але на це дивиться дитина d104
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Альонка???Автор темы

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 2320
  • Поблагодарили: 78 раз
  • Репутація: +158/-0
  • Консультант-психолог
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Альона
Психологічна просвіта.
« Reply #2 : 25 Грудень 2009, 10:50:46 »
Татусь ,цілком погоджуюсь з вами, обмежети дитину повністю від перегляду телевізора неможливо.І як відомо дитина охочіше стане дивитись рекламу, а не спеціалізовані програми. А чому? Рекламісти знайшли вдалий спосіб маніпулювати нами ,і навіть, дітьми на рівні підсвідомості. Пізніше знайду статтю про це. Психологи, педагоги і всі хто досліджують дану тему, багато говорять про саму проблему "діти-телебачення" Але шляхи її розв"язання хоч і є , і не один метод, але ж самі розумієте, що рекламний бізнес - це надто великий "бізнес-агрегат" і ніякий психолог чи будь -хто інший з ним змагатись не стане. d16
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 


Offline admin

  • Адміністратор
  • Досвідчена Мамка
  • *****
  • Повідомлень: 4023
  • Поблагодарили: 23 раз
  • Репутація: +1/-0
    • Награды
Психологічна просвіта.
« Reply #3 : 25 Грудень 2009, 13:31:49 »
Я б охоче почитала статтю про маніпуляцію і реклама. Альонка, обов’язково виклади. Статті, як ти шукаєш дуже цікаві z4
 

Offline Альонка???Автор темы

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 2320
  • Поблагодарили: 78 раз
  • Репутація: +158/-0
  • Консультант-психолог
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Альона
Психологічна просвіта.
« Reply #4 : 25 Грудень 2009, 19:19:18 »
Реклама – це потрібне явище ринкової економіки.Люди  ще точно не визначили свого ставлення до такого елементу медійного простору сьогодні, як реклама. Адже, 51,67% опитаних сприймає рекламу як засіб впливу на свідомість людей. Соціологічне дослідження доводить, що самі ж люди також не раз піддавалися такому впливові.
Сьогодні реклама стала частиною суспільного життя, вона вже не викликає здивування чи захоплення, а сприймається як буденне явище, без якого не можливий розвиток будь-якої сфери діяльності. Важко уявити, що за невеликий проміжок часу вона просперує від простих кольорових вивісок на кав’ярні чи готелі до складних сюжетних роликів на телебаченні, в Інтернеті. Змінюються і засоби впливу і аудиторія сприйняття, реклама стає вже не засобом поширення інформації про товари чи послуги, а складним і ефективним засобом навіювання стереотипів поведінки, формування моральних цінностей. Ще Жан Бодріяр стверджував , що не людські потреби є поштовхом для виробництва товару, в навпаки – виробництво продукує потреби. Дуже вдало відображає специфіку впливу реклами на свідомість сучасної людини фраза, яку приписують А. Сент-Екзюпері: фабрика виробляє жувальну гумку для споживання людини, а реклама робить людину для споживання жувальної гумки. Саме завдяки вдалій системі методів «психологічної обробки» споживача реклама здатна нав’язувати потреби, які насправді не є важливими, вона створює штучний престиж товару, від покупки якого і залежить соціальний статус людини. Основною сферою діяльності реклами є емоційний рівень людини і вдале маніпулювання основними її потребами, а саме: фізіологічними (їжа, вода, свіже повітря, тепло, сон тощо); потребою у безпеці (стабільність, порядок); потребою в любові (родина, соціальна група); потребою в повазі (самоповага, визнання); потребою в самоактуалізації (розвиток здібностей) (класифікація за А. Маслоу).
Найвідомішими методами психологічного впливу на людину вважається:
Посилання на авторитет, дія якого ґрунтується на довірі громадян до певних авторитетних фігур, так званих лідерів громадської думки, якими зазвичай бувають відомі науковці, популярні співаки й актори, спортсмени, релігійні діячі тощо. Ця техніка також має іншу назву – використання «ікон» або «слонів».
Посилання на анонімний авторитет. Для цього наводяться посилання, цитати документів, оцінки експертів, результати соцопитувань. Широко використовуються лінгвістичні конструкції на кшталт: «Більшість експертів зійшлися на думці…», «Джерело з найближчого оточення кандидата повідомило…» тощо. Посилання на неіснуючий авторитет додає інформації солідності та переконливості. При цьому джерело не ідентифіковане і відповідальності за помилкове повідомлення журналісти не несуть.
Технологія залякування. Згідно із дослідженнями Інституту соціальної психології в рекламі не повинно бути інформації, яка б несла страх. Також вона не повинна демонструвати переживання задоволення від чогось (це може викликати у людей залежність), порушувати логіку, просувати алогічні тексти, пропагувати неадекватну мотивацію до діяльності та успіху, створювати смисловий дисонанс між етнічно-культурними цінностями та пропагованими ідеями, порушувати ідентичність (національну, культурну, статеву). Натомість мала б не змінювати смислове навантаження на слова, не перекодовувати мову, не протиставляти окремі групи людей, не створювати образ ворога, не розривати теплих, емоційних зв’язків і не допускати відвертої брехні, неточності, помилок, жаргону. Та якщо згадати рекламу, яку ми щодня чуємо та бачимо по телевізору, радіо, на вулицях, то зрозуміло, що це суцільна гра на людських емоціях, це підміна цінностей.
Відволікання уваги, метод «копченого оселедця». Цей термін придумали політтехнологи, бо запах копченого оселедця збиває нюх собаки, а техніка застосовується для того, щоб відвернути увагу аудиторії від важливої, але непотрібної інформації з допомогою іншої інформації, поданої в максимально сенсаційній формі.
Самі ж люди вважають, що реклама негативно впливає на людину (65%), лише 8,33% – що позитивно і 26,67% респондентів не могли дати чіткої відповіді. Проте, у більшості людей змінювалась думка про товар після того, як вони побачили рекламу з цією продукцією (а це – 60% респондентів), 40% опитаних ніколи не змінювали своїх думок, після перегляду реклами якогось товару. Що ж до частоти купівлі рекламованих продуктів, то респонденти зізнаються: 1,67% – завжди купують лише рекламовані; 71,67% – інколи; 25% – ніколи. А на запитання, яку зі зубних паст ви б обрали (купили), опитані відповіли: 51,67% – пасту Blend-a-med; 41,67% – пасту Colgate; 16,67% – Aquafresh; 1,67% – Sanino і 16,67% обрали б «Лесную свежесть». Тобто, з відповідей на ці два питання робимо висновок, що люди все ж таки більше довіряють рекламованим маркам та брендам, аніж тим, які рекламуються мало або й взагалі не рекламуються. Цікаво, що на питання «ви найчастіше купуєте продукти» більшість (40%) відповіла, що ті, які порекомендували друзі; 28,33% опитаних зазвичай купують мало рекламовані товари, щоб не переплачувати за рекламу; прорекламовані в Інтернеті товари купили б лише 3,33% опитаних. Тобто, безпосередньо рекламі люди не дуже довіряють, а от порадам тих, хто вже попробував рекламований товар – більше. (Саме на цьому психологічному моменті часто і будуються рекламні ролики: невідома, а часом і відома (тобто популярна) людина розказує: «Я не вірила, але спробувала. Допомогло…» тощо).
Науковці наполягають на тому, що значення реклами не треба применшувати, бо, з одного боку, реклама відображає нашу дійсність, а з іншого — впливає на неї.
На запитання «що ви робите, коли під час перегляду улюбленої передачі ведучий оголошує перерву на рекламу» 5,67% респондентів відповіли, що за цей час роблять щось інше (готують чай, читають газету) і 51,67% із задоволенням продовжують дивитись, бо люблять рекламні ролики.

Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline МамаЛєни

  • Активна Мамка
  • ****
  • Повідомлень: 169
  • Поблагодарили: 2 раз
  • Репутація: +10/-0
    • Награды
Re: Що доброго для дітей у рекламі?
« Reply #5 : 11 Січень 2010, 12:37:29 »
моя красуння, після реклами кіндера (Мама жизнь подарила), просить тепер: "мама, дай мама...подаїла, мама пе слово..." Ось-так, безвинна реклама спрямована на дітей, люблю маму за кіндер :8
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Ромашка

  • Новенька Мамка
  • **
  • Повідомлень: 19
  • Репутація: +0/-0
    • Награды
Re: Що доброго для дітей у рекламі?
« Reply #6 : 12 Січень 2010, 17:04:59 »
Я чула таку версію що вся реклама спрямована на дітей. Бо дитячі враження найглибше в памяті лишаються. І таким чином великі компанії формують лояльного в майбутньому покупця.
 

Offline naddy.b

  • Своя Мамка
  • ******
  • Повідомлень: 787
  • Поблагодарили: 1 раз
  • Репутація: +28/-0
  • Користувач забанений!
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Надія
Re: Що доброго для дітей у рекламі?
« Reply #7 : 23 Червень 2010, 15:39:29 »
Ох, дівчата... Я два роки читала дизайнерам курс "Дизайн реклами". І були у нас такі розділи, як маніпулювати увагою глядача, як заставити купити, як відвернути увагу від негативних моментів (наприклад, у рекламі цигарок чи спиртного). Повірте, реклама може все, і часто народ купує те що навіть і не планував саме під впливом реклами d104 Хороша реклама заставляє нас неекономно витрачати вже придбане, здатна вплинути на світогляд і цінності. Саме тому я, як дизайнер, що часто створює рекламні матеріали, практично не слухаю і не дивлюсь на рекламні повідомлення. Якщо мені щось треба купити, вибираю те, що підказує досвід або те, чому більше довіряю з надпису на упаковці (склад/країна-виробник).

Не допускайте, щоб реклама виховувала ваших діток, бо матимете типового споживача, який усі кровно зароблені спускатиме на непотріб :)
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline vAsilisA

  • Новенька
  • *
  • Повідомлень: 1
  • Репутація: +0/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Надя
Re: Що доброго для дітей у рекламі?
« Reply #8 : 28 Квітень 2011, 10:20:46 »
А можна дізнатися звідки взята ця стаття (посилання)? Я пишу курсову "Специфіка дитячої реклами" і мені ця інформація дуже допоможе.  d143
 

Offline Совушка

  • Новенька
  • *
  • Повідомлень: 0
  • Поблагодарили: 10 раз
  • Репутація: +2/-0
  • До мене - на ТИ! )))
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Ліля
Re: Що доброго для дітей у рекламі?
« Reply #9 : 28 Квітень 2011, 10:45:45 »
Мені здається, що ще багато залежить від характеру дитини. Моя дочка, якій 6,5 р. може дивитись у голубий екран, в тому числі рекламу, невідриваючи очей! Мені лячно, бо в той час вона нічого не чує, не бачить, для неї абсолютно нічого в той час не існує! Мені цікаво, може Альонка, може по цьому поводу щось сказати, бо думаю, що моя Русланка така не одна.
 

Offline jet

  • DON'T PANIC!
  • Віддана Мамка
  • ********
  • Повідомлень: 7273
  • Поблагодарили: 66 раз
  • Репутація: +362/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Ірина
Re: Що доброго для дітей у рекламі?
« Reply #10 : 02 Травень 2011, 12:18:44 »
а нічого не кажуть чи пишуть про гучність реклами (тобто, що вона дуже голосно звучить)? бо типу за допомогою звуку до реклами приковується увага, проте дуже швидко це починає нервувати, до прикладу, з початком реклами ми завжди переключаємо канал або просто виключаєм звук і вже уваги  на телевізор ніхто не звертає.
А бо от про участь знаменитостей. Ну я ще можу повірити, що Шевченко користується Жиллетом. Але що Підкопаєва та Ані Лорак користуються Оріфлеймом - нізащо у світі! Відповідно, якщо така очевидна думка прийде в голову споживачеві, то складеться враження про "фальшивість" даної марки, назва буде асоціюватись з брехнею та нахабством, самовпевненістю.
Веду до того, може ви знаєте яким чином і чи взагалі є якісь зміни в українській рекламі, може рекламодавці вивчають та враховують якийсь досвід?

між іншим, не хвалюсь, але от кілька разів була за кордоном. І кожного разу ловила себе на думці, що абсолютно не пам"ятаю іхїніх реклам. І дитина моя не звертала на те уваги абсолютно. Тобто для мене емоції лише позитивні, але чи значить це, що наші рекламщики вправніші у цій справі? чи просто більше зважають на глядача, мають совість так не грузити? чи це просто далекоглядніша стратегія, вони "програмують" людину повільніше, але напевніше. Бо, мені здається, українці легше піддаються рекламі, але триває такий ефект недовго, швидко народ змучується від такого тиску.
 

Offline iruska109

  • Возможно все.На невозможное просто требуется больше времени.
  • Активна Мамка
  • ****
  • Повідомлень: 182
  • Поблагодарили: 2 раз
  • Репутація: +56/-0
  • Я - МАМА
    • welcome to my blog)
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Остапчик!!!!!
  • Ваше справжнє ім’я: Ірина
Re: Що доброго для дітей у рекламі?
« Reply #11 : 06 Січень 2012, 20:42:12 »
дуууже цікавлюсь рекламою(хоча більше для дорослих)...по самій суті реклама це гарно запакований обман...за те що ви купите помаду вам обіцяють стати модним, за те що зїсте 5 баночок йогуртів-струнким. Формується система цінностей, яка спрямована суто на споживання. Реклама навязує СВОЇ стереотипи і бажання мати те що НІБИ зробить вас щасливими, ідеальними . Думаю під цей вплив особливо підпадають підлітки..стосовно маленьких діток...навіть не задумувалась...  d143 думала більше стосується впливу телевізору на зір маляток  d110
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
welcome to my blog Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Мар*янушка

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 2133
  • Поблагодарили: 45 раз
  • Репутація: +464/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Мар'яна
Re: Що доброго для дітей у рекламі?
« Reply #12 : 09 Січень 2012, 16:58:09 »
В рекламі нічого корисного для дітей немає. з реклами випливає, що якщо ти хороша мама (чи тато), то просто зобов"язана купувати дитині кіндери і шоколадки...
а ще реклама, мені здається, зомбує, бо маленькі дітки не розуміють, що якщо товар рекламують, то він не обов"язково є корисним і необхідним.
а про рекламу прокладок і презирвативів я взагалі мовчу.
мій малий вже декілька разів питався, що таке секс і як ним займатися d100
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]

хто сказав, що з появою дітей життя закінчується... Моє життя тільки починається - я граю в м"яч, малюю, дивлюся мультики... У мене попереду дитячий садок і перший клас,перше кохання, випускні іспити... І я ЩАСЛИВА!!!!!!!!!
 

Offline Wikusya

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 2251
  • Поблагодарили: 97 раз
  • Репутація: +197/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Вікторія
Re: Що доброго для дітей у рекламі?
« Reply #13 : 09 Січень 2012, 18:10:57 »
Цитувати
вона нічого не чує, не бачить, для неї абсолютно нічого в той час не існує!
моя мала реагує абсолютно так само, навіть коли мультики, а не реклами дивиться  d104
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline слободянка

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 2365
  • Поблагодарили: 11 раз
  • Репутація: +272/-1
  • Я Віка, до мене на "ти" :)
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Данюшка
  • Ваше справжнє ім’я: Вікторія
Re: Що доброго для дітей у рекламі?
« Reply #14 : 09 Січень 2012, 21:55:45 »
О, а в мене малий то реклами любить страх. До нас приходять сусіди в гості з 2-х річною донечкою, вони(діти) ганяють по хаті-кричать, тільки реклама по тєліку-все-дітей нема d30
Тільки я от не зрозуміла(може голова вже не варить під ніч) реклама, то добре чи зле-перша стаття каже, що ніби корисна d104
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
Найдорожче намисто на шиї жінки-це руки дитини, що її обіймають!
 

Offline Олюськ@

  • Коли береш - наповнюєш руку, коли даєш - наповнюєш серце.
  • Своя Мамка
  • ******
  • Повідомлень: 683
  • Поблагодарили: 129 раз
  • Репутація: +107/-3
  • До мене - на "ти"
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Оля
Re: Що доброго для дітей у рекламі?
« Reply #15 : 22 Квітень 2012, 00:16:47 »
Мій малий обожнює рекламу,я йому її сама навіть спеціально включаю тоді,коли ми ідемо їсти,бо тільки так можна його нагодувати,коли реклама закінчується,він одразу ж перестає їсти,я мушу швиденько шукати рекламу на інших каналах,щоб він доїв нормально
 

Offline ООлеська

  • Організатор СП!
  • Свідома Мамка
  • *****
  • Повідомлень: 451
  • Поблагодарили: 403 раз
  • Репутація: +75/-0
  • Життя минає навіки без всякої надії на повернення.
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Ю 10 С7
  • Ваше справжнє ім’я: Олександра
Re: Що доброго для дітей у рекламі?
« Reply #16 : 22 Квітень 2013, 18:10:51 »
Цитувати
Мій малий обожнює рекламу,я йому її сама навіть спеціально включаю тоді,коли ми ідемо їсти,бо тільки так можна його нагодувати,коли реклама закінчується,він одразу ж перестає їсти,я мушу швиденько шукати рекламу на інших каналах,щоб він доїв нормально
ого і вмене таке було тепер ніби не звертає сильно увагу , зато мультики це щось........ :oox :oox :oox
Те, чого немає, завжди здається кращим за те, що в тебе є. В цьому полягає романтика й ідіотизм людського життя.
Еріх Марія Ремарк
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]