Автор Тема: дрібна моторика-що,чим,коли?  (Прочитано 911 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Offline Регіна177Автор темы

  • Активна Мамка
  • ****
  • Повідомлень: 116
  • Поблагодарили: 2 раз
  • Репутація: +2/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Женічка,Марійка
  • Ваше справжнє ім’я: Регіна
дрібна моторика-що,чим,коли?
« : 07 Червень 2015, 21:46:10 »
Дитячі намиста і чотки дозволять дитині покрутити намистини, особливо якщо вони різної форми, кольору і фактури.
Кубики цікаві й самим маленьким і дорослим дітям. Різний матеріал, кольори і малюнки (букви, цифри, тварини, геометричні фігури) на кубиках дозволяють не тільки будувати вежі та гаражі, а й вчити назви предметів, фігур і тварин під час гри.


Пірамідки, конструктори існують різної складності і для різних віків. Для самих маленьких простіші, але яскраві дерев'яні та пластмасові пірамідки з різними на дотик елементами. Для дітей трохи старше - ускладнені варіанти з кількома стрижнями різної форми, на які потрібно нанизати підходящі геометричні фігури. Різновидів конструкторів багато, вони допомагають у розвитку просторового мислення малюка. Психологи рекомендують придбати перший конструктор дерев'яний - дерево приємно крутити в ручках, а саме по собі воно несе позитивний емоційний заряд.

Шнурівка (іграшка або книжка) для діток від 1 року є підготовкою до листа, розвиває дрібну моторику і окомір. Дитина вчиться бути посидючим в процесі гри. У разі шнурівки-іграшки придумайте сюжет, який дозволить маляті вивчити кольору і зробить кисті його рук більш гнучкими.

Фігурки на магнітах (тварини, букви, картинки) на холодильник. Це і зручно і наочно. Почати можна з фігурок тварин і картинок різної форми, у міру дорослішання дитини, включаючи в гру букви і цифри. Можна придбати і магнітну мозаїку.

Піаніно дозволить маляті познайомитися зі звуками, натискаючи на клавіші різними пальчиками.
Пазли, мозаїка, матрьошка. Щоб зібрати цікаву картинку, дитині треба буде підключити до моториці логіку і увагу, скоординувати зір і кисті рук. Мозаїку придбайте дитині від року. Для цього віку є мозаїки з великими, яскравими деталями і великий дощечкою. Пошук фігурки (матрьошки) всередині іншої зацікавить дитини. Крім моторики ці ігри допомагають у розвитку творчих здібностей дітей.

Кубик або тематична іграшка з фігурами (сортер). Дитина намагається підібрати геометричну фігуру за силуетом отвори в іграшці. Моторика пальчиків, знайомство з фігурами, квітами, розвиток логіки - ось те, що дають такі ігри. У деяких СОРТЕР є музичні кнопки і клавіші.
М'ячики з пухирцями різного розміру можна використовувати з раннього віку. Вивчаються тактильні відчуття «їжачка» і одночасно відбувається масаж руки. Зверніть увагу на якість матеріалу таких м'ячів і відповідність санітарним нормам - діти обов'язково потягнуть їх в рот.

Крупа на таці - в одне з найпростіших посібників. На піднос рівним шаром насипаєте манку (гречку, пшоно тощо) і, взявши ручку малюка, починаєте малювати сонечко, доріжку, квітка. Все, що підкаже фантазія. Потім попросіть дитину намалювати щось самостійно. Кінчики пальців відчувають і рівну поверхню підноса, і форму крупи. У старшому віці (після 2-х років) можна спробувати аплікацію круп на картоні, змащеному клеєм.
Прищіпки. Що може бути простіше і цікавіше? Нехай дитина пробує натиснути пальчиками на кінці прищіпки, що б надіти її на фігуру з картону, мотузку або чашку. Так можна зробити вуха зайчику або промінчики сонечка.

Квасоля двох кольорів. Гра в «Попелюшку» дуже корисна - розбираючи з миски дрібну квасолю, тренуються пальчики, і формується правильне захоплення дрібних предметів.
Чарівний мішечок (з кришками і іграшкою). Візьміть будь тканинний мішечок і наповніть його звичайними кришками від пластикових пляшок. Покажіть дитині, що сховали всередину мішечка дрібну іграшку. Попросіть «знайти» машинку або звірятка. Пошук рукою серед нерівних, ребристих кришок являє собою масаж активних точок на ручці і цікаве завдання.

Гачки і шпінгалети, «блискавки» - уміння відкривати застібки, замочки і засувки допомагає розвитку просторового мислення і моторики.
Почистимо горішки або порвемо папір. Якщо ви гуляєте в парку або лісі, пошукайте фундук. Нехай малюк допоможе очистити зелену оболонку горіха. Спрощений варіант - попросити порвати на дрібні клаптики непотрібну мамі папірець.
Гудзики, липучки. З непотрібних кишень (з різними застібками) від старого одягу зробіть колаж і повісьте його на спинку ліжечка. Дитина зможе сховати в кишеньках дрібні іграшки (укласти на ніч спати) і застібати / розстібати кишеньки за бажанням.

Рамки і вкладиші розвивають моторику, увагу і самостійність. Вчать сприймати фігури як одне ціле і по частинах. Сенс: асоціативне порівняння отворів на рамці і форми деталей. Є різні ступені складності.
Копієчки і гудзики в скарбничку. Якщо в будинку немає скарбнички або вона тендітна, проробіть отвір в кришці банки від кави, тільки подбайте, щоб не було гострих країв, про які можна поранитися. Дітвора з величезним задоволенням складає в банку великі монети і гудзички. Попадання в вузький проріз так само розвиває дрібну моторику дитини.


Відкручування кришки від пластикових пляшок дуже до душі багатьом дітям. Нехай відкручують - корисне заняття для кистей, пальців, логіки і пам'яті.
Природні матеріали (камінчики, шишки, мушлі, стручки гороху і квасолі), все, що зможете запропонувати маленькому досліднику. Природні матеріали мають різну поверхню і форми, до того ж вони безкоштовні і доступні.

Пальчикові ігри для дрібної моторики дитини

«Коза рогата» і «Сорока-ворона», «Ладоньки» - початковий етап пальчикових ігор. Згинання та розгинання пальчиків робимо з примовками, наприклад:
Цей пальчик - в ліс пішов (розгинаємо мізинець),
Цей пальчик - гриб знайшов (безіменний),
Цей пальчик - різати став (середній),
Цей пальчик - смажити став (вказівний),
Цей пальчик - багато їв, тому й погладшав (великий).

Потім вчимо дитину зображати з пальців тварин або предмети - ця своєрідна гімнастика не тільки розвиває моторику, але і тренує образне мислення малюка.
Дрібна моторика у дітей старше року відмінно тренується наступними заняттями: ліплення з тіста або пластиліну, а так само пальчикові фарби. Адже це не тільки захоплююче творче заняття, але ще і дуже корисна вправа для розвитку гнучкості і рухливості пальчиків. Для діток 1,5-2 років продається спеціальний пластилін або готове солоне тісто, а так само пальчикові фарби. Солоне тісто можна зробити і самостійно - це звичайне тісто «як на пельмені»: на 1 ст. борошна 1/2 ст. солі і барвників із соку буряка або харчових фарб для яєць на Великдень. Зберігають таке тісто в холодильнику, в закритому контейнері. Не бійтеся, що дитина забрудниться сам або все навколо - спробуйте провести перше заняття в стільчику для годування. Для початку, тривалість не повинна перевищувати 2-3 хвилини, інакше дитина втомиться і втратить інтерес до подальших занять. Нехай поки ви встигнете намалювати тільки різнокольорові долоньки і крапочки від пальчиків, але наступного дня дитина з радістю захоче спробувати новеньке - повозити руками по аркушу паперу або зробити кольорові доріжки (мамі треба підказати, яким чином це можна виконати). З часом можна буде вішати аркуш ватману на стіну, надавши поле діяльності для маленького художника.

Пам'ятайте, що чим Умілі руки, тим ваша дитина розумніші і сообразительней. Не забувайте, що будь-яка гра й іграшка сама по собі значить мало, тільки загальна гра з батьками дасть очікуваний результат.
 

Offline Badyaka

  • Своя Мамка
  • ******
  • Повідомлень: 702
  • Поблагодарили: 411 раз
  • Репутація: +19/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: 3 роки
  • Ваше справжнє ім’я: Уляна
Re: дрібна моторика-що,чим,коли?
« Reply #1 : 07 Грудень 2015, 19:05:31 »
Мені здається дрібну моторику не з 3- х років треба розвивати, а з народження масаж пальчиків робити, з 6- ти місяців "тосяти", пісеньки співати з рухами пальчиків, блище до року вивчати текстури різні і пальчикові ігри, звичайно і в 3 роки це не буде лишнім, але все актуальне в свій час  d27
Я доці дуже активно розвивала дрібну моторику, але заговорила вона все рівно пізно d27
 

Offline LittleOne

  • Активна Мамка
  • ****
  • Повідомлень: 118
  • Поблагодарили: 39 раз
  • Репутація: +7/-1
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Андрій 16 міс
  • Ваше справжнє ім’я: Ірина
Re: дрібна моторика-що,чим,коли?
« Reply #2 : 21 Лютий 2016, 22:32:13 »
Цікава тема, відмічають  :flv
 


Offline Настя_А

  • Активна Мамка
  • ****
  • Повідомлень: 111
  • Поблагодарили: 128 раз
  • Репутація: +29/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Адам і Давид
  • Ваше справжнє ім’я: Анастасія
Re: дрібна моторика-що,чим,коли?
« Reply #3 : 24 Березень 2016, 07:41:18 »
В мене малий мозаїку любить складати десь з 2 років,проте надовго його не стає)))
 

Offline Мишканорушка

  • Зацікавлена Мамка
  • ***
  • Повідомлень: 63
  • Поблагодарили: 75 раз
  • Репутація: +0/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Юлія
Re: дрібна моторика-що,чим,коли?
« Reply #4 : 17 Квітень 2016, 18:41:49 »
я давала шматок тіста та різне кухонне приладдя- кришечки від пляшок-різні, пластикова формочка для ліплення вареників, тощо- діти гралися з задоволенням. ліпили що хотіла а "приладдям"- робили дірки, форму давали, витинали щось...я задоволена- така проста справа займала дітей надовго, робила корисне- розвивала пальчики й мені був час вільний- по кухні встигнути по робити все :))
 

Offline Ksjunja_9111

  • Новенька
  • *
  • Повідомлень: 5
  • Репутація: +0/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Олежик, 3 рочки
  • Ваше справжнє ім’я: Оксана
Re: дрібна моторика-що,чим,коли?
« Reply #5 : 03 Травень 2016, 08:57:26 »
Цікава інформація!А ми ще пальчиками з пластиліну ліпимо кульки...а ще читала що можна давати дитині рвати газету пальчиками на дрібні шматочки...