Автор Тема: Ігри з малюками  (Прочитано 12405 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Offline Talka

  • Активна Мамка
  • ****
  • Повідомлень: 196
  • Поблагодарили: 2 раз
  • Репутація: +28/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Наталя
Re: Ігри з малюками
« Reply #34 : 02 Листопад 2010, 17:48:01 »
                                      
Цитувати
Ось яке тісто
Мета заняття: Ознайомити дітей з тестом; навчити розминати тісто пальцями і долонями обох рук; формувати у них інтерес до роботи з тестом; розвивати дрібну моторику.
Матеріал: Тісто, підкладні дошки, волога ганчірочка.
Прийом ліплення. Розминка.
Рецепт тесту № 1: 300 г борошна, 1 ст. ложка рослинного масла, 200 г води. Поступово додаючи воду і масло в борошно, замісити тісто. Готове тісто добре вимісити.
Рецепт тіста № 2: 2 склянки борошна, 1 склянка дрібної солі, 1 склянка води, підфарбованою харчовим барвником (половина пакетика на порцію тесту), 2 ст. ложки рослинної олії. Змішати борошно з сіллю і, поступово додаючи воду і масло в отриману суміш, замісити тісто. Готове тісто добре вимісити.
На основі першого рецепту виходить більш м'яке тісто. Вироби з солоного тіста можна підсушити в духовці і використовувати в іграх.
Хід заняття. (Заняття краще проводити за дитячим столиком, а на дитину одягти фартушок).

Покажіть дітям тісто, приготовлене заздалегідь.
- Подивися що це? Правильно це тісто.

- А яке воно? (Поторкайте разом з дитиною тісто) - М'яке.

- А що можна спекти з тіста? - Пиріжки, булочки.

 Дайте дитині шматочок тесту середнього розміру. Шлях дитина пограє стільки, скільки захоче. Якщо дитина не знає, як грати допоможіть йому: покажіть, як можна відривати шматочки, розминати їх пальчиками, долоньками.

* У наступний раз можна приготувати тісто разом з дітьми. Забруднені руки потрібно витерти вологою ганчіркою.
Ребенок больше всего нуждается в вашей любви как раз тогда, когда он меньше всего ее заслуживает.Для того щоб побачити посилання: Register or Login]

Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Talka

  • Активна Мамка
  • ****
  • Повідомлень: 196
  • Поблагодарили: 2 раз
  • Репутація: +28/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Наталя
Re: Ігри з малюками
« Reply #35 : 02 Листопад 2010, 17:54:31 »
Цитувати
листівки.Апплікація.

Мета: Вчити правильно користуватися наклейками, формувати інтерес до аплікації.
Матеріали: Кольоровий картон або цупкий кольоровий папір. Наклейки. Підберіть для занять наклейки, їх тепер можна знайти у величезній кількості. (Ми  купуємо тварин, метеликів, комах, машини і т.д.) Так само можна купити набір самоклеющейся паперу - продається в канцтоварах і вирізати всілякі фігурки або геометричні форми, можна купити самоклеющуюся плівку її продають у господарських магазинах. Плівка буває з малюнками, я бачила навіть дитячу. Вам залишиться лише вирізати звідти картинки.
Підготовка до заняття: перед заняттям (краще в той час коли дитина спить або просто не бачить, що ви робите, так цікавіше) зробіть основи для аплікації - листівки. Листівки можуть бути різної форми - це можуть бути кола і квадрати, квіточки та листочки, зірочки, хмарки і т.д. Зробіть одну або кілька листівок самі, що б показати малюкові.

Хід заняття:

- Подивися, яка гарна листівка. Давай з тобою ще зробимо?
- Що це в мене? - Правильно це листочок (основа під листівку.
- А хто може сидіти на листочку? - Правильно метелик (жук, бджола, пташка і т.д.)
- Давай з тобою сюди її (наклейку) приклеїмо.

Покажіть дитині наклейку, куди ви збираєтеся її приклеїти.
Допоможіть дитині відокремити наклейку від основи і двома руками приклеїти до центру основи.


- Ось яка гарна листівка (картинка) у нас вийшла.
- А кому ми її подаруємо? - Тату, звичайно. Йому дуже сподобається твій подарунок.

* На одну листівку можна приклеїти декілька наклейок.
* Якщо дитині сподобалося заняття можна зробити ще кілька листівок.
* Не забувайте хвалити дитину, навіть якщо у нього не вийшло - адже він старався.
* Листівки не обов'язково дарувати, їх можна вивішувати на стіну і показувати
всім гостям - радості і гордості дитини не буде меж.
Ребенок больше всего нуждается в вашей любви как раз тогда, когда он меньше всего ее заслуживает.Для того щоб побачити посилання: Register or Login]

Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Talka

  • Активна Мамка
  • ****
  • Повідомлень: 196
  • Поблагодарили: 2 раз
  • Репутація: +28/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Наталя
Re: Ігри з малюками
« Reply #36 : 02 Листопад 2010, 17:59:04 »
Цитувати
Розвиваємо координацію рухів від 12 до 15 місяців

Поїзд для ведмежати

• Знайдіть декілька таких коробок, щоб у них вмістився плюшевий ведмедик або інша іграшка.
• Зв'яжіть ці коробки міцною стрічкою або мотузкою.
• Запитайте у плюшевого ведмежати, чи хоче він поїхати на поїзді.
• Попросіть малюка покласти плюшевого ведмедика в одну з коробок.
• Запитайте у малюка, чи хоче він, щоб в поїздку разом з плюшевим ведмедиком вирушили і інші іграшки.
• Дайте своєму дорогому дитині мотузку і подивіться, чи зможе він тягнути за собою потяг.


Поклади і дістань

• Знайдіть велику коробку з кількома відділеннями. Такого роду коробки потрапляють в будинок при покупці різних речей.
• Запасіться декількома трубками, згорнутими з паперу, або пластиковими пляшками.
• Дайте дитині трубки або пляшки, щоб він укладав їх у відділення коробки, а потім виймав звідти.
• Попросіть однорічного малюка, щоб він поклав трубку в коробку, а потім вийняв. Робіть при цьому акцент на словах «покласти», «поклажі», «вийняти», «дістань», а також приводах «в» і «з».
• Малюки із задоволенням грають у цю гру!


Крутиться і хитаємось

• Дітям дуже подобається крутиться і гойдатися разом з вами, особливо якщо ви тримаєте їх на руках.
• Крутиться недовго, робіть паузи, щоб ні в кого з вас не закрутилася голова.
• Кружляючи з дитиною, тримайте його, як при закачуванні, або ж вертикально, але так, щоб голова маляти перебувала над одним з ваших плечей.
• Кружляючи разом з дитиною, співайте. Прекрасно підійде будь-яка пісня, аби малюк трохи знав її!


Тунель

• Користуйтеся коробками, подушками, простирадлами і всіма підручними засобами, щоб побудувати тунель.
• Покажіть своєму малюкові, як повзати через тунель.
• Скажіть йому: «Давай заповз в тунель».
• Починайте першим і покличте дитину за собою.
• Поки повзе, повторюйте: «Ми в тунелі».
• Коли дістанетеся до виходу, скажіть: «А тепер ми вибралися з тунелю».
• Потім знову заповз в тунель і повторюйте: «Тепер ми знову в тунелі».


Ніжки, топ, топ по доріжці!

• Ходьба по різних поверхонь допомагає дітям розвивати координацію «очі-ноги».
• Разом з малюком прогуляйтеся босоніж по гладкій гальці або камінцями. Запитайте в нього, що відчувають його ноги. Прогуляйтеся босоніж по піску. Зверніть увагу дитини, що по камінцях потрібно ходити по-іншому, інакше, ніж по піску.
• Спробуйте босоніж походити по плитках, колодах, траві, цементній підлозі, цеглин і інших поверхонь.
• Кожна така зміна пристосовує ноги, а це розвиває координацію «очі - ноги».
 Гра в каракулі

• Дайте малюкові папір і побільше кольорових крейд, фломастерів та олівців. Йому напевно захочеться виводити на папері каракулі і закарлючки. Таке паперовою мазаниною розвиває, координує очі і руки, що важливо для розвитку малюка.
• Такого роду «мазанина під наглядом і контролем" доставить масу задоволення і вам і дитині.
• Сядьте з малюком за стіл. Розкладіть на столі папір для малювання. Покажіть, як вести по паперу крейди, фломастери або олівці, і своєю рукою рухайте його долоньку.
• Не забувайте похвалити будь-яку лінію або закарлюку, яку виведе дитина, щоразу відзначаючи її характерну особливість, наприклад: «Мені подобаються ці кружечки на твоєму малюнку».
• Якщо вам здається, що малюк неохоче малює або не впевнений в якості своїх картинок, то самі намалюйте фігурку і скажіть: «Я намалювала картинку. Тепер твоя черга ».
• Такі ігри, крім координації, розвивають у малюка самоповагу і почуття власної гідності.


Використовуємо прищіпки

• Зніміть кришку з великою жерстяної банки або подібної ємності, перевірте, чи немає гострих чи рваних металевих крайок.
• Покажіть малюкові, як закріпити за край відкритої банки дерев'яну прищіпку (краще всього - без металевих пружинок).
• Дайте дитині кілька прищіпок, а ще пару штук покладіть у банку, а потім покажіть малюкові, як можна закріпити прищіпки за край.
• Малюків дуже захоплює ця гра, яка добре розвиває координацію між очима і руками.


Ходимо і повзаємо

• Коли малюки починають ходити, їм все ще подобається повзати, тому що так вони швидше потрапляють в потрібне місце.
• Гра, в якій повзання поєднується з ходьбою, допоможе дитині попрактикуватися в ходьбі, але і дасть можливість поповзати.
• Виберіть пісню, яка подобається вашому малюкові. Найбільш популярні «У лісі народилася ялиночка» або «Коровай, коровай, кого хочеш, вибирай».
• Співайте і крокуйте в такт мелодії, тримаючи малюка за руку. У кінці першого куплета переходите на повзання, не припиняючи співати. По ходу пісні кілька разів перемикайтеся з ходьби на повзання.
• Вашій дитині захочеться частіше здійснювати такі перемикання, оскільки так гра стає для нього ще цікавіше.


Давай порвемо що-небудь!

Малюки обожнюють рвати все підряд. Тому цю гру краще влаштовувати на кухні, де ви, займаючись своїми справами, зможете ще й контролювати свого малюка.
Візьміть кілька старих журналів і газет, м'яту цигарковий папір, кальку, пакувальний папір (тонку обгортковий і більш товсту) - все те, що ваша дитина здатний порвати. Чим різноманітніше будуть ваші заготовки, тим цікавіше стане маляті рвати їх, тому що і на дотик, і по видаваним звуках вони будуть відрізнятися.
Покажіть своїй дитині, як рвати папір, а потім складати уривки в коробку. Проте малюки обожнюють все пхати собі в рот, тому стежте за діями свого чада, намагаючись не спускати з нього очей.
Зімніть з паперу кульку і киньте його. Покажіть дитині, як потрібно бгати. Якщо йому не вдасться виготовити хороший кулька, допоможіть йому в цьому і дайте дитині.
Ребенок больше всего нуждается в вашей любви как раз тогда, когда он меньше всего ее заслуживает.Для того щоб побачити посилання: Register or Login]

Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 


Offline Світлана

  • Своя Мамка
  • ******
  • Повідомлень: 617
  • Поблагодарили: 2 раз
  • Репутація: +38/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Світлана
Re: Ігри з малюками
« Reply #37 : 02 Листопад 2010, 18:41:27 »
Наталя! Дуже цікава інформація. Я вже роздрукувала ваші ігри. З нетерпінням чекаю часу, щоб почати гратися з маленькою. Поки що ми тільки замальовуємо ручки фарбою і кладемо відбитки. А читаючи ваші ігри від 12 до 15 місяців, пригадала, як старшій донечці вирізала іжачка, а вона мала прищепками зробити йому голочки, вирізала ляльку в спідничці, а вона прищепками робила їй ручки, ніжки, косички. 
 

Offline pcholka

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 4376
  • Поблагодарили: 13 раз
  • Репутація: +331/-0
    • Мобільний шиномонтаж
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Марко,Матей
  • Ваше справжнє ім’я: Юля
Re: Ігри з малюками
« Reply #38 : 02 Листопад 2010, 19:25:18 »
Наталя z4, будем рости і по маленьку опановувати ваші ігри, дякуєм!!!
Ласкаво запрошую на мої посиденьки Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
                     
                     
Я смотрю на мир голубыми глазами сквозь розовые очки и мне фиолетово!
 

Offline Lastochka

  • Своя Мамка
  • ******
  • Повідомлень: 511
  • Поблагодарили: 1 раз
  • Репутація: +32/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Анютка 10 місяців
  • Ваше справжнє ім’я: Люся
Re: Ігри з малюками
« Reply #39 : 02 Листопад 2010, 19:34:48 »
Наталя ти молодець,дуже корисна інформація.Тобі +1
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Talka

  • Активна Мамка
  • ****
  • Повідомлень: 196
  • Поблагодарили: 2 раз
  • Репутація: +28/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Наталя
Re: Ігри з малюками
« Reply #40 : 02 Листопад 2010, 20:59:34 »
 d100Дівчатка,дяки! :*
Головне,щоб заняття з дітками доставляли нам самим купу задоволення.
Найбільше задоволення бачити,коли твоя малявочка вчиться щось нового і в неї виходить!!!
Я так люблю своїх діток d79
Ребенок больше всего нуждается в вашей любви как раз тогда, когда он меньше всего ее заслуживает.Для того щоб побачити посилання: Register or Login]

Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Ліля

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 3003
  • Поблагодарили: 6 раз
  • Репутація: +135/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Ліля
Re: Ігри з малюками
« Reply #41 : 02 Листопад 2010, 21:54:52 »
Наталя, ти молодець, що надала стільки інформації z4 Лови і від мене +1
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Talka

  • Активна Мамка
  • ****
  • Повідомлень: 196
  • Поблагодарили: 2 раз
  • Репутація: +28/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Наталя
Re: Ігри з малюками
« Reply #42 : 03 Листопад 2010, 11:22:33 »
Цитувати
Як створити розвиваюче середовище будинку

На тему раннього розвитку зламано чимало списів, у зв'язку з чим, у багатьох батьків постає питання, коли і як розвивати творчі здібності дітей. Цікаво, що ні в кого не виникає такого запитання, коли малюка вчать говорити. З ним просто розмовляють з дня його народження, тобто заздалегідь створюють умови для розвитку мови.

Точно так само і для розвитку творчих здібностей потрібно якомога раніше оточити малюка такою обстановкою і таким середовищем, які б стимулювали найрізноманітнішу творчу діяльність: приготувати кубики з літерами, абетку на стіні, папір і фарби-олівці для малювання, різноманітні карти і книги, спортивний інвентар (кільця, турніки, драбинки, канати тощо), дістати з шухляди татові інструменти, будівельні матеріали (кубики і цеглинки), пісок, вимірювальні прилади і багато іншого, загалом, все те, що дозволило б значно розширити світ дитини .

Ви знаєте, що відбувається, якщо помістити самий звичайний огірок в розсіл? Правильно, він стає солоним. Точно також і з дітьми. Звичайно, навіть якщо не задаватися метою створення розвивального середовища, дитина все одно буде розвиватися. Різниця лише в тому, що в дитини, має під руками більше стимульного матеріалу, розвиток буде йти набагато більш динамічніше і різнобічною. Тому навіть просто створивши для дитини розвиваюче середовище і не особливо зосереджуючись на спеціальних заняттях, ви вже активізуєте процеси його творчого та інтелектуального розвитку.

Отже, давайте спочатку пройдемося по конкретних ідей, а потім виведемо загальні закономірності про те, як організувати розвиваюче середовище будинку.

Вдома і стіни допомагають.

Стіни - один з найбільш зручних способів розміщення інформації Ось що пишуть Нікітіни в книзі "Ми і наші діти":

"Один професор, згадуючи дитинство, дивувався, з якою жвавістю і точністю він може представити малюнок на шпалерах у дитячому та навіть форму тріщин на білій стелі. То чому ж, дивувався він, не дати для запам'ятовування" на все життя "таких згустків людських знань , якими є географічна карта або таблиця Менделєєва? Ці перші враження можуть мимоволі порушити інтерес до якоїсь галузі знання і навіть розвинути певні здібності дитини. "

Поки ваш карапузик маленький, стіни краще прикрашати великими яскравими картинками. Під картинками можна зробити підпис - назва предмета, зображеного на картинці. Які картинки можна розміщувати? Фото та малюнки людей, рослин, овочів-фруктів, тварин, предметів домашнього побуту і т.д. У міру зростання малюка, картинки змінюються - можна повісити географічні карти, карти тваринного і рослинного світу, алфавіт, цифри, геометричні фігури, схему сонячної системи і т.д. Можна підписувати предмети інтер'єру словами, як це рекомендує Доман.



Основна перевага подібного способу розміщення інформації - те, що вона часто трапляється дитині на очі і добре запам'ятовується. Зверніть увагу, що картинки обов'язково повинні бути більшими - дитина повинна добре їх бачити, не напружуючи зір. Картинки на стіні можна закріпити англійськими шпильками, заганяючи їх по саму голівку під шпалери або на скотч. Якщо у вас картинки формату А4, то зручно розміщувати картинки в мультіфорах - приклеївши її один раз, ви потім просто можете періодично змінювати картинку.


Монтессорі на кухні

Починати роботу з розвитку дрібної моторики краще з самого раннього віку. Вже грудному маляті можна масажувати пальчики, а діткам постарше можна вже пропонувати різні ігри для розвитку дрібної моторики. І для цього не обов'язкові покупні монтессорі-матеріали, тому що величезна безліч розвиваючих ігор можна придумати за допомогою підручних засобів. І кухня в цьому плані - справжній скарб!

Що можна робити?

На піднос (деко для випічки) тонким шаром рівномірно сипем будь-яку дрібну крупу, проводимо пальчиком малюка по крупі. Вийде контрастна лінія. А тепер запропонуйте художнику малювати самостійно - дощик, точки, хвилі і т.д.

Насипаємо крупу в шкарпетку, і нехай дитина їх мацає. Можна зробити по 2 носка з гречкою, 2 з рисом, 2 з квасолею / горохом, 2 з цукром / сіллю - і нехай карапуз шукає парні шкарпетки.

"Попелюшка". Сортуємо! Змішуємо велику крупу, наприклад квасоля і горох, і просимо малюка розсортувати. Або можна сортувати за кольором, добре підійде в цьому плані родзинки - наприклад білий, коричневий і чорний. Ігри з ситом: змішуємо рис і манку, показуємо малюкові зернятка рису і крупинки манки і ставимо завдання: як вибрати звідси всі рисові зернятка? Насипаємо суміш в сито і просіваємо. Відділення однієї крупи від іншої схоже для дитини на фокус. Поясніть, чому так виходить, насипавши в сито, спочатку чистий манку, а потім рис. Дайте маляті самому поекспериментувати. Ставимо декілька ємностей (каструльок, великих чашок), в одну насипаємо крупу і даємо ложку-ополоник - нехай пересипає крупу туди-сюди.



Беремо ємність з вузьким горлечком і просовуємо туди квасолинку, горох або рис. Можна взяти пластмасову банку з-під олії, наклеїти на кришку пику, в місці рота зробити отвір і "погодувати" намальованого чоловічка.

"Скарби". Закопуємо в таз з крупою які-небудь скарби і нехай карапуз їх шукає. Експлуатуємо дитяча праця: вчимо солити. Насипаємо солі і показуємо, як солити. Можна також грати з манкою або з піском у пісочниці.

Поролонові губки, якими миють посуд - відмінний конструктор! Вони добре скріплюються і дозволяють побудувати найрізноманітніші башточки!

Тісто - можна сьогодення, а можна солоне (1стакан борошна: 1стакан солі і трохи води). Месім, розгортайте, звертаємо рулетики, ліпимо паски і печеньки. З солоного тіста можна ліпити різні фігурки, а потім їх розфарбувати фарбами.

І ще допомагаємо мамі - приносимо-подаємо картоплю, лущиться цибулю, наводимо порядок в картопляних очистках, або влаштовуємо звуковий супровід, для чого юному музиканту потрібно кілька каструль і ложкаsmile.gif.

Для юних квітникарів

Розстилаємо велику клейонку, щоб потім було легше прибрати наслідки. Насипаємо землі або пісок, ставимо горщики і даємо в руки совочок або ложку - нехай насипає. Керамзит - помити і насипати в сітчастий мішечок (у таких іноді продають фрукти або деякі іграшки, наприклад), чіпаємо і перекочуємо в ньому камінчики. І, звичайно, сипем їх в квіткові горщики. При бажанні можна посадити справжню квітку.

Клей-ножиці-папір!

Відмінні розвиваючі посібника можна виготовити самим буквально за півгодини. Купуємо картон, кольоровий папір - гладку і оксамитову, і вперед!

Вирізаємо одного кольору гуртки гладкий і оксамитовий, наклеюємо на картон і вивчаємо "гладке-шорстке".

Вирізаємо різні геометричні фігурки (краще одного кольору для полегшення сприйняття), клеїмо на один лист і вивчаємо геометричні форми, потім відшукуємо чого у нас в будинку / на вулиці є кругле-квадратне-трикутне. Вивчаємо розмір: вирізаємо гурток / квадрат / трикутник одного кольору, але різних розмірів, клеїмо на одній лінії, і шукаємо самий великий, середній, самий маленький.

Тематичні альбоми:

Набираємо купу старих журналів, ідеально підійдуть "Юний натураліст" та подібні тематичні. Вирізаємо з них картинки тварин, квітів, овочів, фруктів і ін Зверніть увагу, картинки обов'язково повинні бути цілими, діти поки ще не вміють домальовувати в уяву "відрізану" частина картинки. Картинки клеїмо в тематичні альбоми, наприклад, "люди", "фрукти", "Великий і маленький", "Дикі тварини", "птахи". Назва альбому напишіть великими друкованими літерами, і кожного разу, коли починаєте дивитися альбом, прочитуйте його назву.



Можна зробити підписи до самих картинок. Для чого потрібні такі альбоми? Для того, щоб дати дитині основні поняття про світ, в якому він народився, про тварин, різних машинах, про те, де межа міста, в якому він живе, про простій математиці, про те, що шматок життя може стати фотографією. Для того, щоб малюк розумів, що кількість речей може бути різним, що існують хижі і домашні звірі і птахи, що риба плаває у воді, але люди можуть її виловити і з'їсти і т.д.


Замість альбому з намальованими картинками або фотографіями можна зробити гербарій. Зібрані листя покладіть між двома аркушами паперу або газети і пропрасуйте праскою. Готові висушені листочки можна розмістити в кишеньках звичайного маленького фотоальбому, можна наклеїти в паперовий альбом або на сторінки великого магнітного фотоальбому.

Добре, якщо біля кожного листочка ви розмістите назва рослини, якому лист належить. Можна також спробувати знайти зображення рослини цілком, зображення його насіння або плоду (все це можна знайти в підручнику з природознавства для початкових класів) і розмістити ці картинки поруч з написом (у великому альбомі) або на наступному розвороті (у маленькому альбомі).

Роблячи альбом з листочками для малюка, намагайтеся, щоб кожен наступний лист був дуже не схожий на попередній, інакше маля занудьгує і не буде розглядати ваші гербарії.

Сірники дітям - іграшка!

Із сірниками теж можна придумати безліч ігор. Наприклад, дитина збирає сірники (або рахункові палички) одними і тими ж пальцями різних рук (подушечками): двома вказівними, двома середніми і т.д. Можна робити рейки, викладати ялинку, будувати дорогу або "зруб". Чим акуратніше і вище зруб, тим краще. А ще їх можна класно встромляти в пластилін, зображуючи їжачка!

Гудзики в інтер'єрі

Гудзики відкривають масу можливостей для розвитку вміння порівнювати предмети за кольором і розміром. Найпростіша вправа - розкласти їх у різні відділення відповідно з діаметром або кольором. Спочатку діти щоразу прикладають гудзичок до еталону, а потім навчаються сортувати їх на-віч.



Ще більш цікавим є використання гудзиків для заповнення круглих форм в образних картинках. Це заняття нагадує роботу з мозаїкою. Тільки вартість такої мозаїки непорівнянна з покупної.

Можна викладати малюнки: підберіть гудзики різного кольору і розміру. Спочатку викладіть малюнок самі, потім попросіть малюка зробити те ж самостійно. З такої мозаїки можна викласти сніговика, будиночок, м'ячик, намисто тощо

Функціональні застібки

Застібання гудзиків, безумовно, сприяє розвитку пальців. Але це заняття можна ускладнити та урізноманітнити за рахунок форми пристібаються, предметів.

Беремо килимок або одеялко, на нього нашиваємо гудзики. До нього докладаємо деякий набір тканинних модельок з прорізами посередині, які можна пристебнути до гудзиків, наприклад, квіти, рибки, сонечко і хмари, фрукти. Тоді вправа може послужити ще й розвитку здатності класифікувати предмети. Сьогодні ми "збираємо" квіткову галявину. Завтра - фруктову. Післязавтра - морську (якщо пристібати треба буде рибок) або лісову (якщо в якості форм виступлять силуети тварин).

Рамки з різними застібками відносяться до класичних монтессорі-матеріалами. Кількість і складність застібок залежить від віку дітей та їх вмілості. Застібки варто зробити різні - гудзики, замочок, на липучках, шнурівку. Удома можна прикріпити подібні рамки до ніжок невеликого столу-тумби, або стільця. Такий спосіб кріплення переносить вправи з застібками у нову площину - вертикальну, яка набагато ближче до реальності.

Зломщики

Прекрасно підходять для розвитку дрібної моторики гри зі всякими дрібними предметами, типу паличок, ключиків і т.п. Сова спиці в розетки ми, звичайно, не будемо, а от ключі в замкові щілини - запросто! Нехай добра мама видасть дитині зв'язку ключів різного формату та розміру - і нехай він мучиться, подбіраетsmile.gif. Якщо є старий замок з ключами чи без - теж можна віддати на розтерзання карапузові, корисно познайомити з різними видами замків - навісні, внутрішні, показати, як працюють ті й інші.

Як правильно використовувати сміття?

Будь-які пластмасові банки, пляшки, флакони (від соусів, лимонадів, шампунів, кремів, майонезів і маргаринів) всіх розмірів, кольорів і форм добре миємо й віддаємо карапузові. Їх можна розгортати-загортати, складати одна в іншу, виготовляти власні брязкальця - наповнити їх різноманітними наповнювачами (горох, намистинки, рис, манка і т.д.). Для виготовлення брязкалець краще брати такі баночки, які щільно закриваються або загвинчуються, щоб не сипався вміст.

Всякі коробочки - можна в самий маленький покласти скарб, і потім один в один заховати коробочки, природно, закрити. Нехай дитя відкриває і шукає скарб. Ще з коробочок можна будувати башти, хоча такий конструктор не дуже долговеченsmile.gif. У велику коробку можна здалеку кидати всяку всячину - тренуємо спритність і влучність.

Робимо намиста - на мотузочку, волосінь або шнурок нанизуємо все, що можна нанизати: намистинки, гудзички, макаронини, нарізаємо ковпачки від старих фломастерів колечками і теж нанизуємо. Можна зробити "кольє" з сушок, дуже зручно - можна по ходу справи підкріплюватися.

Музика

Музика завжди претендувала на особливу роль у суспільстві. У стародавні століття музично-медичні центри лікували людей від туги, нервових розладів, захворювань серцево-судинної системи. Музика впливала на інтелектуальний розвиток, прискорюючи зростання клітин, що відповідають за інтелект людини. Не випадково заняття математикою в піфагорейської школі проходили під звуки, що підвищує працездатність і розумову активність мозку.

Музикою можна змінювати розвиток: прискорювати зростання одних клітин, уповільнювати зростання інших, за допомогою неї можна впливати на емоційне самопочуття людини. Динамічна музика активізує і бадьорить, мелодійна і рівна - заспокоює і розслабляє. Ми всі від природи музичні. Прислухаючись до власного голосу, голосам птахів і тварин, до шелесту лісу, листя і завивання вітру, ми вчимося розрізняти інтонацію, висоту, тривалість. І чим більш гарну і приємну музику буде чути малюк, тим краще він буде чути тональності і відчувати ритм. Включайте музику фоном, і нехай вона потихеньку звучить, поки малюк грає. Ідеально підходить класична музика, є багато композицій у "дитячої" обробці, і будь-яка інша приємна інструментальна музика.

Татусеві інструменти

Чоловіки є чоловіки, навіть якщо вони поки ще маленькі. І тому дістаємо для них татову скарбницю - інструменти. Накручуємо гайки на болти, вчимося стукати молотком (для цієї мети краще придбати маленький або іграшковий), викручуємо шурупи з досточек, вимірюємо лінійкою або рулеткою, чого-небудь пілімsmile.gif або просто граємо з імпровізованим пультом управління, уявляючи себе пілотом літака або водієм автомобіля .

Ігри з водою

З водою також можна придумати безліч ігор. Грати можна прямо у ванній або ж налити в таз води і виставити його на підлогу. Якщо ви граєте у ванній, то посадіть в неї дитину, не наливаючи туди воду, а просто пустивши її з крана. Залишати дитини в наповненій ванні не можна. Можна поставити під кран таз, щоб вода набиралася у ньому, тоді воду можна черпати і з тазу, і наливати з крана. Воду можна переливати різними ємностями, можна кидати в неї різні іграшки і пробувати їх зловити - двома пальчиками, рукою, ложкою .. Можна вивчати фізику: кидаємо у воду різні предмети і дивимося, що тоне, а що ні. Можна лити у воду різні рідини: кефір, сироп, чай ..., сипати порошки - сіль, цукор, манку, крохмаль, кава .. і т.д. Можна віджимати губки - дуже корисно для розвитку кисті рук.



А ще можна доручити помити посуд!))

Фізичний розвиток.

Велика моторика не менш важлива, ніж дрібна, а тому дуже бажано обзавестися спортивним куточком. Драбинка, кільця, турнік - нехай дитина лазить, навчається хапатися, розраховувати власні сили. Нехай він спочатку піднімається на одну сходинку, поступово, коли він стане більш впевненим, він забереться. Упав - нестрашно, нехай малюк краще навчиться падати будинку на матах, ніж потім на вулиці.

Ще можна використовувати елементи динамічної гімнастики для розвитку гнучкості, рухливості, почуття рівноваги і просто м'язової сили - крутити малюка, перевертати догори ногами, перекидатися, піднімати на пальчиках - зазвичай підрослим малюкам це дуже подобається, і швидше у вас втомляться руки, що вони від вас отстанутsmile.gif. Нерідко динамічну гімнастику рекомендують і зовсім маленьким діткам, але тут потрібно чітко відслідковувати їх реакцію на такі вправи і якщо їм не подобається, то припинити зовсім або відкласти до кращих часів.

Розвиваємо спритність. Коли малюк навчився ходити або навіть повзати, починаємо грати в догоняшкі. Можна створити смугу перешкод у вигляді стільців або інших предметів, нехай дитина вчиться їх огинати, це краще, ніж потім збирати лобом косякіsmile.gif.

Ходимо по мотузці. Розстилаємо на підлозі мотузочок або малюємо крейдою лінію, для молодших дітей - можна доріжку, і йдемо по цій лінії / доріжці.

Крутимо колеса! Дуже корисно для розвитку великої моторики! Де - у старої бабусиної швейної машинки, у великих машинок і перевернутого велосипеда, можна крутити ручку у м'ясорубки або татової дриля.

Висновки та основні рекомендації

Головне і основне правило організації розвиваючого середовища будинку - доступність. Всі стомлений матеріали повинні бути дитині доступні. Якщо папір та фломастери заховати в шафу на поличку вище, то через деякий час ви виявите, що "моя дитина чомусь не цікавиться малюванням". Шафки, в яких зберігаються іграшки та розвиваючі допомоги в ідеалі повинні бути відкриті, щоб малюк просто підходив і брав те, що йому цікаво.

Розвиваючі матеріали можна розташувати у відповідності з віком дитини: поки він ще маленький, кладемо їх на самі нижні полиці, а в міру зростання карапуза, він встає і дотягується все вище і вище, до нових скарбів на більш високих полицях. Не потрібно замикати дверцята шаф і тумбочок, просто заберіть цінні речі вище.

Деякі мами говорять, "навіщо я буду показувати дитині намальовану сніжинку, коли її набагато краще показати в реальності, хай вивчає живий світ". Тут хочеться відзначити кілька моментів. Ніхто не говорить про те, що потрібно показувати намальоване ЗАМІСТЬ сьогодення. А ось поєднати це дуже навіть корисно! Показали справжню сніжинку, показали її на картинці, намалювали, вирізали сніжинку з паперу - дитина порівнює і розуміє, що одна і та ж річ може перебувати в різному стані. Він розуміє, що листочки на деревах можуть бути не тільки зеленими, а й жовтими, і не тільки висіти на дереві, але і шарудіти під ногами, що їх можна наклеїти в альбом, намалювати і сфотографувати.

Далі - цілодобово на вулиці вивчати живий світ ми не можемо, і тому те час, який дитина проводить вдома, можна урізноманітнити і зробити більш цікавим і захоплюючим. І насправді для цього не так багато потрібно - не бійтеся придумувати і фантазувати: використовувати в будинку можна практично все! Отсейте небезпечні предмети, а решту віддайте на розтерзання карапузуsmile.gif, і нехай ваша спільна фантазія перетворять кожен день на дивовижну пригоду!


Автор: Корнілова Алла, психолог, м. Томськ, 2006р.
Джерело: матеріали книги Нікітіних "Ми і наші діти", матеріали сайту Для того щоб побачити посилання: Register or Login] та ідеї матусь з форуму Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
Ребенок больше всего нуждается в вашей любви как раз тогда, когда он меньше всего ее заслуживает.Для того щоб побачити посилання: Register or Login]

Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Ромашка10

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 1902
  • Поблагодарили: 1 раз
  • Репутація: +155/-1
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Софійка 6 рочків.
  • Ваше справжнє ім’я: Марійка
Re: Ігри з малюками
« Reply #43 : 03 Листопад 2010, 14:46:33 »
Цитата: Viktorija
Ромашка10 супер! Синочок художником росту!
Віка,на фото яке я вставила знаходится моя донечка :(,ти щось перепутала.
 

Offline Viktorija

  • Кожне бажання дається нам разом з силами для його здійснення
  • Адміністратор
  • Віддана Мамка
  • *****
  • Повідомлень: 8416
  • Поблагодарили: 247 раз
  • Репутація: +922/-0
    • http://vikitoys.blogspot.com/
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Евелінка 14.07.2010
  • Ваше справжнє ім’я: Вікторія♥
Re: Ігри з малюками
« Reply #44 : 03 Листопад 2010, 19:24:48 »
Цитувати
Віка,на фото яке я вставила знаходится моя донечка ,ти щось перепутала

Маша вибач, як я так протупила d111 d111 d111 d111 d111
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]

Увага! Правила форуму:
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]Для того щоб побачити посилання: Register or Login]Для того щоб побачити посилання: Register or Login]

Пишіть мені з таких питань:
Проблеми з входом на форум, пишіть сюди: Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Lastochka

  • Своя Мамка
  • ******
  • Повідомлень: 511
  • Поблагодарили: 1 раз
  • Репутація: +32/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Анютка 10 місяців
  • Ваше справжнє ім’я: Люся
Re: Ігри з малюками
« Reply #45 : 09 Листопад 2010, 11:23:54 »
дівчата,знайшла гарну ідею,як зробити Різдво ще більш казковим для дітей.хочу з вами поділитись,бо ми ще замаленькі,дочекаємось другого року  Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
думаю,що можна це робити з сірникових коробочок,та треба уже відтепер ними запасатись,або нашити кишеньки на тканину,ідей є багато,головне бажання і фантазія.Думаю вам і вашим малюкам сподобається.
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Lastochka

  • Своя Мамка
  • ******
  • Повідомлень: 511
  • Поблагодарили: 1 раз
  • Репутація: +32/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Анютка 10 місяців
  • Ваше справжнє ім’я: Люся
Re: Ігри з малюками
« Reply #46 : 09 Листопад 2010, 11:28:37 »
забула ще написати,що можна відраховувавти від Нового Року,св.Миколая,як собі самі придумаєте,бо у католиків я так зрозуміла відраховується від певної неділі.
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Zarina

  • Новенька
  • *
  • Повідомлень: 5
  • Репутація: +0/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Анатолій 2р
  • Ваше справжнє ім’я: Ольга
Re: Ігри з малюками
« Reply #47 : 29 Січень 2011, 11:01:14 »
Моєму синові 2.7 І тільки з 2 р він підпустив мене до своїх забав а до того часу ніяк що я тільки не робила які ігри не придумувала нічого а купила фарби для малювання пальчиками і все змінилось.Тепер багато часу проводимо разом минулого тижня спробували аплікацю отримали море задоволення а з пазлами у нас не склалося :(
 

Offline Багіра

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 2914
  • Поблагодарили: 75 раз
  • Репутація: +936/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Сашунька, Владислав
  • Ваше справжнє ім’я: Юлія
Re: Ігри з малюками
« Reply #48 : 31 Січень 2011, 12:02:03 »
Цитувати
дівчата,знайшла гарну ідею,як зробити Різдво ще більш казковим для дітей
z4
я зустрічала цю ідею перед святами, та якось цього року руки не дійшли. Може наступного щось подібне зроблю
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
***
Дівчата, в мене змінився основний номер телефону!!!
 

Offline Олеся :)

  • Новенька Мамка
  • **
  • Повідомлень: 11
  • Репутація: +1/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Маргаритка, 8 місяців
  • Ваше справжнє ім’я: Олеся
Re: Ігри з малюками
« Reply #49 : 14 Березень 2011, 22:04:41 »
Lastochka, ідея дуже хороша, жаль шо не бачила її раніше, наступного року мабуть використаю її!!!
 

Offline слободянка

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 2366
  • Поблагодарили: 10 раз
  • Репутація: +272/-1
  • Я Віка, до мене на "ти" :)
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Данюшка
  • Ваше справжнє ім’я: Вікторія
Re: Ігри з малюками
« Reply #50 : 05 Жовтень 2011, 16:32:19 »
Щось я вже не знаю чим свого малючка зацікавити. Йому вдома вже все не цікаво, а я не знаю що то ще придумати, не будемо ж весь час на вулиці d104. А чим ви займаєтесь з вашими дітками? Які ігри граєте? Може знаєте якісь розвиваючі ігри? Пишіть. Діліться.
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
Найдорожче намисто на шиї жінки-це руки дитини, що її обіймають!