Автор Тема: Коли починати вчити дитину іноземним мовам?  (Прочитано 13300 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Offline ІРИНОНЬКА

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 2933
  • Поблагодарили: 5 раз
  • Репутація: +216/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Віктор 8 рочки і Юрчик 6 рочки
  • Ваше справжнє ім’я: Ірина
Я з малечку говорила на трьох мовах і складного для мене нічого не було. Для дітей це гра і вони вивчають дуже легко. Добре коли вдома можуть легко бать переходити на ін. мову
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline niiio

  • Новенька Мамка
  • **
  • Повідомлень: 30
  • Репутація: +2/-1
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Дмитрий
Я важаю що дитина має розвиватися по мірі своїх можливостей. Це як і дорослі комусь легко даються гуманітарні науки, а комусь математичні і технічні. В мене малий (2,5р.) те що хоче - він може сказати, за те показати на літеру і сказати що це літера А, Б, В, і т.д.  після розказування і пояснення не може, каже бука Б, бука Г.  Принаймі вдома висить великий музикальний алфавіт з 2років, то до нього тільки зараз інколи приходить інтерес понатискати на самі літери, а до того хіба що музику послухати. Зато з слів багато чого вже знає, просто не хоче говорити.
 

Offline Непийпиво

  • Своя Мамка
  • ******
  • Повідомлень: 879
  • Поблагодарили: 2 раз
  • Репутація: +206/-0
  • stop narcotics
    • Награды
"Я ніколи не бачив дитину, яка не була б допитливою і не прагнула б вчитися. Я ніколи не бачив дитину, яку примушували вчитися говорити або ходити. Я ніколи не бачив дитину, котра би почала вчитися ходити, впала, відмовилась піднятися і заявила, лежачи на підлозі обличчям вниз: "У мене знову не вийшло. Думаю, я ніколи не навчуся ходити ". Я тільки бачив дітей, які вставали і падали, вставали і падали, вставали і падали, а потім нарешті вставали і починали ходити, а згодом бігати. Діти від народження запрограмовані на навчання самою природою. З іншого боку, я зустрічав деяких дітей, які нудьгували в школі або виходили з її стін розлюченими або закінчували її, відчуваючи себе невдахами, або ж кидали школу з клятвою ніколи знову не переступати її поріг.

Очевидно, що у цих дітей в проміжку між народженням і закінченням школи щось сталося з їх природним прагненням до навчання. Мій батько казав: "Найголовніша робота батьків полягає в тому, щоб підтримувати таланти своїх дітей і їх любов до навчання, особливо якщо вони не люблять школу".

Р.Кіосакі, Ш. Лектер "Багата дитина. Розумна дитина."
краще маленька допомога ніж велике співчуття...
 


darkfly

  • Гість
Вивчення декількох мов у дошкільному віці

Розвиток мовлення в старших дошкільників виявляється насамперед у тому, що вдосконалюється розуміння дитиною мовлення, розширюється словниковий запас і ускладнюється граматична конструкція речень. Мовлення необхідне не тільки для обміну інформацією: воно виконує функцію планування, узагальнення, осмислення дій. Мовлення є індикатором інтелектуального розвитку дитини.

Дитина вчиться говорити рідною мовою не тільки від матері, але й від усіх людей, з якими зустрічається. І найбільше від тих, хто їй близький, із ким у неї склалися емоційні взаємини. Взаємини в становленні мовлення — значно важливіший фактор, ніж, наприклад, наслідування. Дитина хоче чимось поділитися, пережити радісне враження, за допомогою слів і фраз вона намагається зав'язати та підтримати контакт «зі своїми», мовлення потрібне їй і для здійснення бажань, і для задоволення потреб.

Якби дитину позбавили змоги спілкуватися з людьми, вона не навчилася б говорити навіть в оточенні магнітофонів, радіо й телевізора, увімкнених від ранку до ночі. Відомі випадки, коли в лісах знаходили дітей, які загубились зовсім маленькими та зростали серед тварин. Коли «здичавілі» діти потрапляли до людей, вони вкрай слабко розвивалися інтелектуально, незважаючи на напружену працю вихователів; якщо дитині виповнилося більше ніж три роки, вона не могла опанувати людське мовлення та навчалася вимовляти лише незначну кількість слів. Це свідчить про те, що, з одного боку, існують періоди найбільшої чутливості до певних впливів (такий період для розвитку мовлення — від одного року до трьох), з іншого,— поза соціальним середовищем дитина розвиватися не може.

Ось тут і виникає проблема: чи має сенс вивчення декількох мов у дошкільному віці?

У старшому дошкільному віці інтенсивно розвивається граматичний лад мовлення. Діти засвоюють тонкі закономірності морфологічного порядку — будову слова. Дитина не просто активно опановує мовлення — вона творчо освоює мовленнєву дійсність. Вона правильно вловлює значення «дорослих» слів, хоча застосовує їх іноді у своєрідний спосіб. Цю дитячу здатність до самостійного словоутворення часто називають словотворчістю.

Словотворчість — це закономірний етап опанування рідної мови. Дорослим необхідно виправляти дитячу вимову та фіксувати увагу на правильних назвах. Допоможе в цьому звуковий аналіз слів і розвиток фонематичного слуху. Якщо в родині розмовляють двома мовами, дитина опиняється в значно складнішому становищі не стільки з розвитком мовлення, скільки з накопиченням і використанням слів. Вона вчиться називати ту саму річ двома різними словами, розуміти батьків і бабусь. Природно, що дитина іноді плутає слова: мине багато часу, перш ніж вона сама в усьому розбереться.

Оцінюючи зрілість мовлення за звичайними нормами, ми доходимо висновку, що в дітей у двомовних родинах запас словесних понять у дошкільному віці дещо нижчий за дітей, які зростають у одномовних родинах. Проте не можна вважати, що діти із двомовних родин запізнюються в психічному розвитку. Як правило, дитина знаходить якийсь вихід сама: вона або приймає одну мову як рідну, а другу — як допоміжну, необхідну для розуміння того члена родини, хто розмовляє тільки нею, або ж володіє обома мовами однаково добре і використовує їх у відповідних ситуаціях (приміром, граючись із дітьми, розмовляє однією мовою, а вдома — іншою).

Аналогічна ситуація зазвичай складається за найрізноманітніших комбінацій мов у родині. Якщо обидві мови близькі (наприклад українська та російська), то дитині не доводиться вивчати дві мовні системи, і вона достатньо швидко та легко запам'ятовує дві назви тієї ж речі (або того ж явища). Діти, які мають нормальні здібності та не страждають на специфічні дефекти мовлення, зазнають лише несуттєвих, тимчасових проблем із двомовністю. Втім, у більшості випадків на той час, коли дитина піде до школи, її рідна мова (чи то російська, чи то українська) уже визначиться, другою стане та, якою розмовляє лише дехто з її оточення.

Багато хто з батьків починають навчати іноземної мови дитину-дошкільника. Ще більше таких батьків, які відчувають докори сумління через те, що вони не навчають свого сина (доньку) англійської, французької або ще якоїсь мови. Такі батьки керуються правильним і похвальним уявленням про те, що в наш час завжди корисно знати одну або дві іноземні мови, які допомагатимуть згодом дорослій людині реалізувати себе в житті. І другим уявленням, яким вони керуються,— «чим раніше, тим краще», погодитися вже не так легко, адже йдеться не про виправлення якогось недоліку в розвитку, який потрібно виправити вчасно: ми говоримо про опанування нового уміння і розвиток нової здібності. Уважаємо, в цій ситуації повинний діяти інший принцип — знайти слушний період у розвитку дитини.

Вивчення іноземної мови в дошкільному віці дещо відрізняється від так званої природної двомовності. У цьому випадку необхідно створити певною мірою штучне середовище для вивчення іноземної мови (приміром, щодня приділяти кілька годин для того, щоб уся родина розмовляла тільки іноземною мовою).

У такий спосіб дитина навчиться слухати іноземну мову, запам'ятає певні вирази і назви, здобуде гарну практику, опанує інтонації — згодом усе це стане їй у пригоді.

У будь-якому разі слід пам'ятати, що домашні вчителі зазвичай не такі вже й послідовні: вони переходять на рідну мову, коли необхідно сказати щось швидко або пояснити щось складне. Звісно, мовне середовище, як ми зазначали, створене штучно. І якщо немає іншої можливості, краще користуватися спеціальними аудіозаписами з піснями, казками та віршами, які не перевтомлюють дитину навчанням і опираються на її переважну безпосередню пам'ять, емоційність.

Добре також підключати різні канали сприйняття дитиною інформації: не тільки слуховий, але й зоровий і руховий, тобто показувати дитині картинки та називати слова разом із нею, відтворювати рухи досліджуваного об'єкта. Існує пряма залежність: чим більше каналів сприйняття беруть участь у запам'ятовуванні, тим кращим буде результат.

Рекомендуємо також увесь матеріал запам'ятовувати в ігровій формі. Зрозуміло, що в дошкільному віці формується тільки словник іноземних слів, але не граматична побудова речень.

Однак, радимо батькам не докоряти собі, якщо їхня дитина з пелюшок не вчиться говорити двома мовами: на все свій час. Сумління таких батьків може бути спокійним, тому що вони віддали перевагу природному розвитку мовлення своєї дитини, відмовившись від непотрібних батьківських амбіцій. У такий спосіб батьки запобігли відставанню своєї дитини в розвитку мовлення: такий несприятливий розвиток подій є можливим і заслуговує на увагу та зайву пересторогу.

Іншими словами, вивчення другої мови у дошкільному віці припустимо за умови правильної організації навчання: обов'язково враховувати вікові особливості дитини, її бажання і в жодному разі не перевтомлювати її.

"Незабаром до школи"
 

Offline Непийпиво

  • Своя Мамка
  • ******
  • Повідомлень: 879
  • Поблагодарили: 2 раз
  • Репутація: +206/-0
  • stop narcotics
    • Награды
Цитувати
обов'язково враховувати вікові особливості дитини, її бажання і в жодному разі не перевтомлювати її.

ну це аксіома... і стосується не тільки вивчення іноземних мов... а і взагалі спілкування з дитиною...  d112
краще маленька допомога ніж велике співчуття...
 

Offline _ХРУСЬКА_

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 1666
  • Поблагодарили: 2 раз
  • Репутація: +116/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Юстина
  • Ваше справжнє ім’я: христина
вважаю що вивчення іноземних мов з дитинства закладає той необхідний фундамент для засвоювання інформації, мене віддали до російського садочка в англійську групу, тобто з маленького я знала 3 мови рідну і дві іноземні, і на базі цих знань легше вчити наступні іноземні, бо є багато спільних слів, коренів і так далі, в школі вивчила німецьку, англійську, трохи латини,самостійно разом з братом вчили польську, закінчила університет магістром полоністики і після цього всього не вважаю що забрали моє дитинство, думаю що воно було мальовничим, багатим і насиченим+моя бабуся була вчителькою молодших класів і долучалася до нашого виховання z4
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Nepodarunok

  • Віддана Мамка
  • ********
  • Повідомлень: 6777
  • Поблагодарили: 14 раз
  • Репутація: +475/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Роберт 5.5 років
  • Ваше справжнє ім’я: Алла
Повністю погоджуюся з Христиною. Я теж з народження спілкувалася з родичами українською та російською, а в школі вивчала англійську. Далі в університеті вивчала англійську, німецьку, французьку і латину і тепер мимоволі шукаю аналогії в зовсім незнайомих мені мовах. Знання іноземних мов допомагає в житті + дає можливісь глибше пізнати свою рідну мову. До того ж це незамінна річ для розвитку пам"яті та аналітичного мислення. z4
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]

Для того щоб побачити посилання: Register or Login]

Мій блог Для того щоб побачити посилання: Register or Login]

Он держал меня за талию, а я его за идиота. Мы сидели и болтали, он о любви, а я ногой...
 

Offline Olli Polli

  • omnia mea mecum porto! :)
  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 1845
  • Репутація: +100/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Син Юлій, 5 міс
  • Ваше справжнє ім’я: Ольга
Цитувати
Далі в університеті вивчала англійську, німецьку, французьку і латину і тепер мимоволі шукаю аналогії в зовсім незнайомих мені мовах.
Аналогічно!!! А ще дивую деколи чоловіка, коли італійські етикетки перекладаю - він не розуміє, звідки я можу це розуміти, не вивчаючи ніколи італійську.  d112

А на рахунок занять з дітками можу авторитетно стверджувати, що при правильному підході жодної дитини такої немає, яка б не хотіла продовжувати заняття. Проблемою батьків дуже часто є те, що вони хочуть з 3-го заняття чути вірші чи пісні, які їх дитина вже співає іноземною мовою. А насправді цей процес довший і у різних діток по-різному. У декого розвинена фонетична память - вони здатні повторювати відразу те що чують. А інші будуть довго все слухати, сприймати, але не відтворювати - і це вже завдання педагога допомогти дитині побороти страх (або просто пробудити бажання) відтворювати. . З маленькими дітьми дійсно краще займатись наодинці, а не в групі. Адже є поняття грати в щось, а є поняття грати з кимось.. І в колективі дітками стає значно цікавіше те, з ким вони бавляться ніж те, в що саме.. Тому групові заняття варто починати зі шкільного віку. Вони теж необхідні, адже так дитина вчиться не боятись висловлюватись в колективі, вслух перед аудиторією. А також вчиться розуміти різні вимови, нехай навіть і не зовсім правильні.
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]

Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Wikusya

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 2195
  • Поблагодарили: 48 раз
  • Репутація: +190/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Вікторія
я у школі з першого класу вчила німецьку, з другого англійську, не шкодую зовсім, тому що зараз вільно почуваю себе у будь-якому середовищі.
А моя малеча сама проявила інтерес (перебирала я старі документи, знайшла серед них карточки з малюнками і дієсловами на англ.мові, от вона і захопилась), у рік і 10 міс вже знала перші англ.слова, а тепер у нас вже і словниковий запас збільшився, і фрази, і віршики, і пісеньки. Дитина сприймає все набагато швидше і легше за дорослих, так що, якщо є бажання - вперед  :)
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Непийпиво

  • Своя Мамка
  • ******
  • Повідомлень: 879
  • Поблагодарили: 2 раз
  • Репутація: +206/-0
  • stop narcotics
    • Награды
у нас також ситуації трапляються.... шукаєм на ютубі клуб Мікі Мауса... і попадається на англ.мові... питаю: "шукати на українській?"... відповідь: "нехай буде на англійській!"...  d112
краще маленька допомога ніж велике співчуття...
 

Offline karolina

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 3068
  • Поблагодарили: 32 раз
  • Репутація: +164/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Люба
У нас кабельне і кожен ранок по каналу Нікелодіян є повчальні мультики на російській мові . Про Дашу і Дієго - це вивчення англійської мови, Ліда  добре запамятовує слова і рахує до 10 по англ. І ще один мультик прор Кайлан - це вивчення китайської мови, рахує до 5 по китайськи і слова також запамятовує. А також ми ходимо на народні танці і основи біля станка, дочка з задоволенням біжить на танці, і робить такі вправи, що ого-го  z4
І на англійську хочу її також дати.
 

Offline iraabush

  • Мамка Хуліганка!
  • Досвідчена Мамка
  • *
  • Повідомлень: 1467
  • Поблагодарили: 1 раз
  • Репутація: +334/-1
  • Не маю доступу до ОП. Номер телефону - пост1 в СП
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Максим і Ростислав
  • Ваше справжнє ім’я: Ірина
Мій старший син завдяки мультфілмам на російській мові краще розмовляє російською. З англійською я до 5 років не поспішала, зараз вивчає в садочку. Звичайно мультфільми і передачі для малюків він дивиться і англійською мовою, але щоб був результат треба з ним посидіти, щоб була правильна вимова, а не просто набір звуків
 

Offline Wikusya

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 2195
  • Поблагодарили: 48 раз
  • Репутація: +190/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Вікторія
Цитувати
в школі вивчила німецьку, англійську, трохи латини
Підозрюю - 5-та школа ;)
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Halyna

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 1939
  • Поблагодарили: 6 раз
  • Репутація: +136/-0
    • http://halynafa.livejournal.com/3916.html
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: галина
В нас зараз така ситуація, що наш синочок (якому 5 місяців) "по неволе" вчить французьку, бо ми з татком її вчимо, то він деколи стає свідком цього і що саме цікаво, що його маленький звувоко-словниковий запас таки найбільше негадує саме французьку.
Я особисто в школі 10 років вчила російську мову, думала ніколи не пригодиться, але навчаючись в юридичній академії в Одесі, то була реально більш розуміюча щодо складної термінології, ніж мої однокурсники, які не вчили російську.
Вчилася я в класі з поглибленим вивченням англійської, про що теж не пожаліла, бо на парах англійської в академії, я також не сильно напрягалася. А потім ще ходила на пари, які велися повністю на англійській іноземними викладачами, то, взагалі, мені дуже допомогло.
Вивчала польську, була в Польщі десь разів 10 і все чудово розуміла, що було дуже комфортно для мене як туристки, особливо в цікавих екскурсіях.
І, звичайно, знання англійської допомагало вивчати латинь.
Я це написала не для того, щоб хвалитися, а для того, що я вважаю, що вивчення мов дітьми надає їм дуже багато переваг.Але, звичайно, що це не повинно бути їм складно
 

Offline ІРИНОНЬКА

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 2933
  • Поблагодарили: 5 раз
  • Репутація: +216/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Віктор 8 рочки і Юрчик 6 рочки
  • Ваше справжнє ім’я: Ірина
а в мене дитина любить арабські мультики. Не здивуюся, якщо скоро він буде спілкуватись незнайомою мовою для мене
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Asteria1987

  • Новенька Мамка
  • **
  • Повідомлень: 10
  • Репутація: +0/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Владиславчик, 3 роки 9 міс.
  • Ваше справжнє ім’я:  Світлана
Дуже гарна тема:)...Ми з малим розмовляємо українською, мультики він дивиться українською і російською, зараз ще скачаю Magic English, бо вже давно над чимось таким задумувалась:)...Будемо ще й англійську знати:)...Ще й сама пригадаю собі:)
 

Online tana255

  • Любіть у коханні, в труді, у бою, як пісню, що лине зорею... Всім серцем любіть Україну свою,- і вічні ми будемо з нею!
  • Свідома Мамка
  • *****
  • Повідомлень: 460
  • Поблагодарили: 95 раз
  • Репутація: +114/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Таня
Моя старша донька дивлячись мультики російською, хапаї слова на льоту, а потім лиш нас дивує,
англійську почала вчити з 2 класу