Автор Тема: Що вам не подобається у сучасній школі? Що б хотіли змінити?  (Прочитано 7034 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Offline Панакота

  • Віддана Мамка
  • ********
  • Повідомлень: 6761
  • Поблагодарили: 35 раз
  • Репутація: +611/-9
  • Мандала во мне
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: донечка
  • Ваше справжнє ім’я: Іванна
аааа ось ти про що))))) Цілком згодна! мало того я б взагалі почала всі ці букви, письмо і т.д. вже класа з 4-5! Англійську мову треба вчити як і рідну мову! ми що дітей вчимо говорити з букв і правил? Ні! ось і з англ. мовою так само - нехай просто говорять, грають, співають!! Я взагалі не розумію наііщо в нас в школі мову так вчать? Яка мета? Ось взагалі навіщо дитині на їх думку а також на думку батьків англійська мова?? Мені наприклад вона потрібна, навіть зараз щоб просто спілкуватись! Ну в крайньому випадку читати!!! Навіщо дітей вчать граматиці, правилам, часам??? Нехай як і рідну мову - навчать спочатку просто говорити, а вже в 9-11 классах на фоні вміння говорити, розуміння і спілкування навчити елементарним граматичним правилам! А то якісь бред виходить - 10 років вчити мову і не знати її взагалі!!
 

Offline Катя Я.

  • Своя Мамка
  • ******
  • Повідомлень: 568
  • Поблагодарили: 37 раз
  • Репутація: +60/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Юляся, 8 рочків
  • Ваше справжнє ім’я: Катерина
Цитувати
А то якісь бред виходить - 10 років вчити мову і не знати її взагалі!!
  :bo погоджуюсь на всі 100% . Я англ. вчила і в школі і в інституті, а толку 0. Зараз моя малеча починає вчити, підхід зовсім інший як був у нас (вчить пісні, вірші, розмови на буденні теми) - результати чудові .
 

Offline Муза

  • Своя Мамка
  • ******
  • Повідомлень: 665
  • Поблагодарили: 2 раз
  • Репутація: +35/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Єлизаветка 6 років
  • Ваше справжнє ім’я: Таня
Спілкувалася сьогодні з знайомою вчителькою. Ділилися про сучасний навчальний процес і дійшли висновку, що попередня шкільна програма була більш зрозумілою і вчителям і дітям! Теперішня, так звана , Табачникіська просто якийсь жах!
 


Offline vishenka79

  • Свідома Мамка
  • *****
  • Повідомлень: 405
  • Поблагодарили: 48 раз
  • Репутація: +30/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Артем, Яна
  • Ваше справжнє ім’я: Діна
І я проте ж!!! Сучасна програма просто жах!!!!!!!!!!!
 

Offline Романія

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 3748
  • Поблагодарили: 183 раз
  • Репутація: +405/-0
  • В душі нірвана, а в попі - шило!
    • Торти на замовлення
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Веронічка - 7 років, Арсенчик - 2 рочки
  • Ваше справжнє ім’я: Романія
Зараз новий міністр освіти, молодий, ініціативний. Має плани змін у навчанні. Я дуже сподіваюся, що він щось змінить на краще, поки моя дитина піде в школу. Бо гірше вже здається нема куди...
Оригінальні ТОРТИ на замовлення: Для того щоб побачити посилання: Register or Login] , тел. 095-312-00-18
Слайд-шоу на замовлення: Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]

Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Irysya

  • Модератор
  • Досвідчена Мамка
  • *****
  • Повідомлень: 2710
  • Поблагодарили: 1322 раз
  • Репутація: +660/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Ірина
Мене теж мучить питання оцієї "суперпрограми"
Ми маємо йти до 5 класу. казала вчора свекруха, що вже складала навчальні плани, то найімовірніше, що 2 іноземна з 5 класу таки залишиться
майже 100 % знову буде 12-річка mish
а щодо самих програм навчальних, то теж чекають і теж сподіваються на кращі зміни...
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
Якщо щось в моєму пості вас образило чи не сподобалося, зафарбуйте дратівливу фразу маркером на моніторі ;)

Для того щоб побачити посилання: Register or Login]

Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 

Offline Irysya

  • Модератор
  • Досвідчена Мамка
  • *****
  • Повідомлень: 2710
  • Поблагодарили: 1322 раз
  • Репутація: +660/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Ірина
Влучна стаття. Про біологію ми теж помітили d111 і тихо заздримо фінам (в темі про їхню школу)

29.01.2016

ЯК ШКІЛЬНА ТЕМА ПСУЄ НЕРВОВУ СИСТЕМУ

«Мамо, я живу в стресі», - заявив десятирічний син кам’янчанки Ольги після того, як на уроці «Основи здоров’я» дізнався, що таке стрес. Щодня по шість уроків, важкі домашні завдання, декілька гуртків, постійна втома і напруження, обмаль часу на звичайні дитячі розваги та ще й важелезний рюкзак на додачу - все це змусило п’ятикласника Колю зробити саме такий висновок. Та, виявляється, з думкою про перевантаження дітей у школах і досить складну шкільну програму солідарні не лише чимало батьків, але й психологи і навіть самі вчителі.
Мало не щорічні зміни стандартів і вимог, постійні експериментальні «вдосконалення» й невпорядковані стрибки у програмі, а також підручники з помилками стають приводом для обурень і нарікань. Найчастіше їх можна почути саме від батьків, які чекають від власних чад високих оцінок і досягнень, проте іноді й самі не можуть впоратися зі складними шкільними завданнями і напруженим темпом життя своїх дітлахів.

ЧЕРЕЗ ВАЖКІ РАНЦІ НЕМА ПРОГУЛЯНОК І ТАНЦІВ

ЯК ШКІЛЬНА ТЕМА ПСУЄ НЕРВОВУ СИСТЕМУ- Щодня, крім п’ятниці, в сина-п’ятикласника по шість уроків, - розповідає кам’янчанка Галина, мама двох школярів. - А рюкзак школяра важить 14 кілограмів, уявляєте?! В один день у нього і англійська, й іспанська. Те, що задають додому, фактично не залишає часу на відпочинок. А в молодшого, першокласника, від перевтоми може навіть температура піднятися. У початкових класах програма стала важчою, бо, пам’ятаю, старшому було трохи легше.
- За домашні завдання сідаємо одразу після школи і виконуємо їх до дев’ятої вечора, а потім лягаємо спати, - ділиться досвідом мама четвертокласниці Олі. - Є такі задачі, що розв’язуємо по телефону разом з учителькою. Через навантаження у школі довелося відмовитися від занять із танців.
- Нинішня шкільна програма вимагає від учня повної самовіддачі, - каже мама четвертокласниці Яни. - В мене таке враження, що дитина страждає че-рез важкий розклад дня і досить складні завдання.
- А я на свого сина намагаюся не тиснути - боюся взагалі відбити бажання до навчання, - зізнається кам’янчанка Вікторія. - Для мене головне - його здоров’я, а не високі оцінки. Головне, аби він навчився з охотою братися за уроки і розумів, що знання йому знадобляться. Він, до речі, й додаткові гуртки обирає лише за бажанням. Хоча часто помічаю, що інші діти стають заручниками батьківських амбіцій.
Самі ж учителі відкрито критикувати навчальну програму не наважуються, адже вона затверджена на державному рівні, а шкільні підручники пройшли державну апробацію. Втім педагогам таки є що сказати.
- Мова про розвантаження навчальної програми йшла давно, - розповідає вчителька із 30-річним стажем. - І це було б логічно, адже всі ми розуміємо, що дітям треба вдома відпочивати, мати час на гуртки і просто на улюблені справи. Вони мусять ввечері відволіктися від навчання, щоб зі свіжими головами йти до школи і сприймати новий матеріал. Але я вважаю, що сьогодні замість розвантаження учні отримали перевантаження.
- Програма стала складнішою в декілька разів, особливо для учнів 1-2 класів, - каже класний керівник четвертого класу. - Якщо за старою програмою з першого класу вчили обчислення в межах двадцяти, то тепер - у межах ста. Таблицю множення й ділення діти нині вчать у другому класі, це нонсенс. Якщо раніше ми звертали більше уваги на техніку читання, опис і характеристику героїв, то, відповідно до нової програми, треба більше вчити віршів. Звісно, вони розвивають дитячу пам’ять, але водночас страждає техніка читання, учні не вчаться роздумувати, мислити, а просто зазубрюють рядки віршів і важкі правила. Вчителям на свій страх і ризик доводиться корегувати вимоги до навчання.
- У підручнику з біології за 6 клас немає послідовності у викладенні матеріалу, - вважає вчитель біології. - Змішали тварин з рослинами. Крім того, ввели нові терміни, які навіть дорослим важко зрозуміти і запам’ятати.
Нарікання можна почути і від учителів музики, мовляв, тексти пісень для вивчення затвердили, а про ноти забули.

НЕ ОЦІНЮЙТЕ ДІТЕЙ ЗА ОЦІНКАМИ

Втім поки одні нарікають, інші переконані, що проблема зовсім не в програмі чи великому навантаженні.
- Програма однозначно важча. Але є школярі, які успішно її опановують навіть без додаткових занять. Декотрим, звичайно, навчання дається важче. Саме для цього розроблена система оцінювання, і до хорошистів зовсім інші вимоги, ніж до відмінників, - переконана вчитель англійської мови.
- Думаю, все залежить від можливостей дитини, поведінки її батьків і фаховості педагогів, - запевняє вчитель зі стажем. - На жаль, багато батьків, незважаючи ні на що, вимагають від своєї дитини лише найвищих результатів. Крім того, записують її на багато гуртків і чекають від неї тільки перших місць у змаганнях. Тому й не дивно, що учневі дуже складно все встигати.
Про те, що серед самих учителів панують різні точки зору з приводу навчальної програми, підсумовує й начальник районного відділу освіти Олена ПРОНОЗЮК.
- Одні вчителі вважають, що програма зручна й цікава, інші кажуть, що занадто обтяжлива для учня через велику кількість інформації, - коментує Олена Вікторівна. - Але тут треба враховувати спеціалізацію шкіл, можливості та вподобання дітей. Скажімо, я погоджуюся із педагогами, які кажуть, що програма з біології перевантажена й, можливо, розрахована на ті навчальні заклади, які поглиблено вивчають предмет. Таке ж двояке ставлення й до другої іноземної мови, хоча всі погоджуються, що сьогодні знання мов зайвим не буває. Зрозуміло, що це - додаткові навантаження, але ще й можливість розвиватися. А батькам хочеться порадити: відмовтеся від іміджу оцінки, бо значно важливіші - знання.

МАТЕМАТИКА ПРО БДЖІЛКУ-ГІГАНТА І НЕТРАДИЦІЙНОГО ВЕДМЕДИКА

Програма програмою, а от з приводу очевидних помилок в українських шкільних підручниках заперечити нічого. Бо, як кажуть, що написане пером, те не виведеш і волом. Тому ми не могли не згадати про недолугі завдання для школярів й огріхи в підручниках, які взагалі не мають права на існування. Очевидно, вимоги вчителів і батьків до учнів значно більші, ніж вимоги освітян-посадовців до книг, за якими опановуються шкільні предмети.
Для прикладу, чимало розмов виникло довкола «славнозвісних» підручників із математики для початкової школи авторів Рівкінда та Оляницької. До речі, за ними математичній грамоті навчаються і деякі кам’янецькі школярі. Втім педагоги мають чимало претензій до цієї книжки. Ще 2013 р. Інститут української мови НАН України зробив експертний висновок про те, що ці підручники «не можна використовувати в навчальному процесі початкової школи з огляду на велику кількість мовних помилок». У підручниках трапляються не лише технічні помилки, але й пунктуаційні, стилістичні, граматичні й навіть логічні. Наприклад, очевидними вони є в таких реченнях із вправ: «Скільки місяців чекав снігу Віті?», «Скільки всього приборів лежало на столі?», «Лісовичок пригостив одним тістечком Галявинку й одним тістечком Поляночку». Або ж в іншому завданні автори пропонують учням порахувати, «скільки огірків продали на базарі?», забувши про слово «кілограмів». Є в підручниках і чимало слів-кальок.
А як вам таке завдання з іншого підручника: «За зиму ведмедик з’їв 7 бочок меду і в нього залишилась одна повна бочка». Тут не лише пропущена кома перед «і», але й хибна інформація про те, що взимку ведмеді налягають на їжу.
- Як можна навчити дитину грамотно писати, якщо сам підручник написаний із помилка-
ми, - обурюється вчителька однієї з кам’янецьких шкіл. - Із власного досвіду знаю, що коли в задачі йдеться про те, що учні пішли до ресторану, то дітям уже зовсім не хочеться думати про цифри. А декотрі ще «цікавіші» завдання взагалі можуть налякати першокласника. Бо навіть дорослому страшно уявити бджілку, яка «за літо зібрала півцентнера меду».

ЧОМУ ФІНИ НЕ ЗРОЗУМІЛИ Б УКРАЇНИ

Дискутують фахівці й узагалі з приводу цілої системи освіти в Україні. Тема, звичайно, досить об’ємна, проте багатослівним є хоча б той факт, що українська освіта не входить у топ-20 найкращих у світі (за версією компанії «Pearson»). Очолюють рейтинг Південна Корея, Японія, Сінгапур, Гонконг, Фінляндія, Великобританія, Канада, Нідерланди, Ірландія, Польща. Позиції у двадцятці тримають і Данія, Німеччина, США, Ізраїль, Швейцарія. Фахівці зазначають, що успіх азіатських країн відображає їхню культуру, в якій учителі та школи користуються великою повагою, а «відповідальність за освіту спільно несуть учителі, учні та їхні батьки».
Багато чого говорить і ще один висновок експертів щодо особливостей освіти в азіатських країнах: тут високо ціниться наполегливість, а не успадкована «розумність». А основними принципами фінської освіти, яка вважається досить вдалою і особливою, є рівність шкіл, батьків, учнів та учителів, добровільність, індивідуальний підхід. Головним правилом викладання фіни вважають практичність. Учнів навчають тому, що їм знадобиться у житті: як зорієнтуватися на місцевості, порахувати вартість товару з кількома знижками, вирахувати відсоток від податку, створити резюме в Інтернеті тощо. І замість того, щоб змушувати дитину «зубрити» правила і формули, вчителі показують, як ефективно використовувати калькулятори, словники, довідники чи Інтернет-сайти для вирішення їхніх проблем. Це вас здивує, але серед багатьох особливостей фінської освіти є й досить незвичні для нас. Наприклад, школярам зовсім не обов’язково сидіти за партою - для максимального комфорту в молодших класах можна сидіти навіть на підлозі, тому в кожному класі є спеціальні килимки. Ви не повірите, але фінським школярам не задають домашніх завдань. Натомість батькам рекомендують повести дітлахів на прогулянку в парк, до музею, в басейн тощо.
Мабуть, українській системі освіти було б варто щось взяти із фінської.

ПРОТИ СКЛАДНОЇ ПРОГРАМИ - ПІДТРИМКА МАМИ

Та повернемося до нашого буття. А тут, очевидно, багатьом батькам варто прислухатися до думки психологів. Як кажуть фахівці, нерідко причиною стресу для дитини стають саме завищені вимоги з приводу оцінок і досягнень. Іноді батьки й не здогадуються, що причиною певних проблем у самопочутті й поведінці школяра стає надмірне навантаження. Про це говорять і кам’янецькі психологи, яким часто доводиться працювати з учнями.
- Коли батьки приходять і розповідають про тривожність у дитини, агресивність, конфлікт з учителем, проблеми в спілкуванні з однокласниками, то в ході роботи справді може виплисти питання про шкільне навантаження, - розповів провідний спеціаліст, психолог Кам’янець-Подільського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Віталій ПОЛІЩУК. - Сьогодні батьки намагаються дати дитині якомога більше знань та інформації. Враховуючи уроки, заняття в репетитора, відвідування різноманітних гуртків, робочий день у школяра триває з 8.30 до 21.00. А потім отакий стан перевантаження батьки списують на інші нюанси. Втім є низка симптомів, які свідчать про те, що вашій дитині важко впоратися із насиченим графіком і складними завданнями. Це порушення сну, підвищення рівня агресії, роздратування, хронічна втома, плаксивість, небажання йти до школи. Інколи навіть спрацьовує психосоматика: вранці в школяра з’являються головні болі, нудота. Це картина хронічного виснаження. На мій погляд, нинішня шкільна програма занадто насичена для дитини.
Зі слів психолога, проблема полягає не тільки у важкій програмі, але й позиції батьків у такій ситуації, які хочуть, аби дитя було успішним і демонструвало цю успішність оцінками.
- Батькам треба пам’ятати, що перевтома, тривога, депресія розвиваються тоді, коли нервова система не отримує можливості відновлюватися після тривалого розумового навантаження. Є низка нюансів, від яких залежить здоров’я вашої дитини. Насамперед варто дотримуватися режиму дня, у школяра має бути повноцінний сон. Наприклад, для молодших школярів о 19.00 шкільні завдання варто відставляти і починати готуватися до сну.
По-друге, батькам треба трохи абстрагуватися від оцінки як показника рівня знань. Не варто свою дитину ставити в загальні рамки. Треба знати її інтереси. Школяр може не засвоювати точних наук, але бути прекрасним гуманітарієм. Тому діє універсальна порада - цікавитися дитиною, спілкуватися з нею.
І поки шкільна програма переживає зміни та експерименти, а система освіти чекає вдосконалення на найвищому щаблі, про свою роль у навчанні й вихованні юних українців повинні пам’ятати вчителі та батьки, завдання яких правильно розставити акценти.

Тетяна ДИКА, Вікторія КОЖЕВНІКОВА.
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
Якщо щось в моєму пості вас образило чи не сподобалося, зафарбуйте дратівливу фразу маркером на моніторі ;)

Для того щоб побачити посилання: Register or Login]

Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
 
Сказали спасибо: Roxa

Offline Irena 08

  • Активна Мамка
  • ****
  • Повідомлень: 104
  • Поблагодарили: 9 раз
  • Репутація: +8/-1
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Ірина
Все, що стосується наших дітей дуже важливо. А коли це стосується школи, де проводиться час, здобуваються знання, розпочинається міцна дружба і перше кохання це дуже важлива тема для обговорення. Газду школи видно здалеку. Живу на Угорницькій. Недалеко від 19 школи. Гуляти ходимо саме туди. Чому ніколи не запроваджуються так звані суботники. Я думаю батьки залюбки прєднались би . Я думаю всі хочуть бачити не тільки який рівень дає школа, а й бачити її чепурною. Чому по всьому периметру школи не посадити саджанці, озеленити більше. І нарешті зрізати стару аличу. Скільки коштів збирається з батьків- багато. Невже неможна оздобити спорт майданчик ще одним спортатрибутом.А за теплицею постійно збтраються підлітки . Запах неможливо пройти.
 
Сказали спасибо: Irysya

Offline Чорничка

  • Свідома Мамка
  • *****
  • Повідомлень: 372
  • Поблагодарили: 2028 раз
  • Репутація: +68/-0
  • In love with books and languages
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Наталя
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
Чому ніколи не запроваджуються так звані суботники. Я думаю батьки залюбки прєднались би . Я думаю всі хочуть бачити не тільки який рівень дає школа, а й бачити її чепурною. Чому по всьому периметру школи не посадити саджанці, озеленити більше. І нарешті зрізати стару аличу. Скільки коштів збирається з батьків- багато. Невже неможна оздобити спорт майданчик ще одним спортатрибутом.А за теплицею постійно збтраються підлітки . Запах неможливо пройти.

Категорично проти суботників за участю школярів і їх батьків, особливо школярів.

По-перше, вважаю "суботники" пережитком радянщини, коли партверхівка зганяла простих людей на безоплатну працю. При цьому завважте, що радянський союз не був бідною країною, просто не вважав за потрібне оплачувати працю рабів людей.
Можливо погодилась б на суботник, якби директор, зами і вчителі показали власний приклад і самі спочатку пішли розгребти ті, перепрошую, запісяні (чи чого вони там "пахнуть") місця. Бо інакше не розумію, чому батькам і дітям прибирати - норм, а для вчителів, замів і директора - ні.

По-друге. Я на 100% впевнена, що прибирання пришкільної території або входить до обов*язку техперсоналу, або на це державою повинні виділятися кошти. Якщо техперсонал не виконує свої обов*язки - це вина керівника, якщо такі гроші виділяються, то після суботнику, буде відзвітовано, що територія прибрана, і гроші перетечуть самі знаєте в чию кишеню - це пряме сприяння корупції.

Якщо ж ні техперсонал не повинен займатися прибиранням пришкільної території, ні гроші на це не виділяються державою, саме керівник повинен думати де взяти кошти на прибирання, бо саме він повинен слідкувати за станом закладу.
______________________________________________________________________________________________________

В ідеалі, звичайно ж, території шкіл і садків мали б бути огорожені, а люди (особливо якщо це НЕлюди, які дозоляють собі вигулювати на території школи чи садка собак, викидати використані през-ви, чи навіть і шприци), які перетнули огорожу мали б штрафуватися. Але в нас такого ще довго не буде, бо самі прості люди почнуть "возмущатися" закритій пришкільній чи присадковій території.
Жить у нас интересно, но нервно. Поэтому мы веселые, но злые.
 
Сказали спасибо: jet, Irysya

Offline олічка

  • Активна Мамка
  • ****
  • Повідомлень: 123
  • Поблагодарили: 143 раз
  • Репутація: +9/-0
    • Награды
  • Ваше справжнє ім’я: Оля
Я би ввела розділення учнів по напрямках в середній школі.Навіщо гуманітарію поглибленно вивчати тригонометрію і потім все життя жити з комплексом меншовартості,бо мав низьку оцінку або вчитель принижував перед класом,як це часто буває.
 

Offline Lyub4yk

  • Новенька
  • *
  • Повідомлень: 7
  • Репутація: +0/-0
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Валентин, 8 років
  • Ваше справжнє ім’я: Наталочка 5 років
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
Я би ввела розділення учнів по напрямках в середній школі.Навіщо гуманітарію поглибленно вивчати тригонометрію і потім все життя жити з комплексом меншовартості,бо мав низьку оцінку або вчитель принижував перед класом,як це часто буває.

Нам ще рано, але згідна, розподіл потрібно вводити після початкової школи. Ось тільки в цей час  важко визначити, які предмети треба будуть в майбутньому.
PS. А вчитель не має права принижувати дитину ні перед класом, ні приватно. Особисто я не допущу цього по відношенню до моїх дітей!
Я - подарунок...
 

Offline gruzinochku

  • Досвідчена Мамка
  • *******
  • Повідомлень: 1988
  • Поблагодарили: 2184 раз
  • Репутація: +289/-2
    • Награды
  • Ім’я ваших дітей і вік: Ліза 6р.
  • Ваше справжнє ім’я: Люда
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]
Для того щоб побачити посилання: Register or Login]